שמונת השלבים של הירח

שלבי הירח

משחר ההיסטוריה ידעו שהירח שולט בגאות והשפל. האדם הבין את מקצבי הירח ואת ההשפעה שיש למקצבים הללו על היצורים החיים. לחיות במקצבים של הירח זה לחיות בכוח שלו. תחילת מחזור הירח הוא ירח אפל. יש בזה משום הרמוניה עם מחזור החיים. היציאה מאפלת הרחם והחזרה אל חשכת האדמה כאשר החיים מסתיימים.

נגן וידאו אודות השלבים של הירח

ירח חדש

שלב הירח החדש זהו הזמן שבו הוא מתחיל את מחזור האור שלו. התהליך נמשך קצת פחות משלושה ימים, אי אפשר לראות את הירח כשהוא חדש, כי הוא עולה ושוקע עם השמש. ירח חדש  נקרא גם ירח האפל. הירח החדש מעודד חדשנות, התחלה של פרויקטים חדשים. מי שנולד בתקופה זו נוטה להתלהב ולאבד עניין לפני סיום.

סהרון שעווה Waxing Crescent

סהרון השעווה הוא הנקודה השנייה בחודש הירחי, והיא התקופה שבין הירח החדש לרבעון הראשון של הירח. הירח הזה מופיע בשמים מוקדם בערב. האנרגיה שלו דומה לזו של ירח חדש, אבל היא נשלטת על ידי האדם. יש סקרנות טבעית בזמן הזה שמתלווה ליכולת להסתכל על בעיות מנקודת מבט אחרת. זה עדיין זמן טוב להכניס דברים חדשים לחיים או לשתול זרעים הנושאים את פירותיהם מעל פני האדמה. לאנשים שנולדו בשלב זה של הירח יש קושי לשלב בין ישן לחדש. האדם דינמי בשנות העשרים המאוחרות ובשנות השלושים המוקדמות לחייו.

ירח ברבעון הראשון

באמצע הדרך בין הירח החדש והמלא. זהו הירח בעל חצי הדיסק שניתן לראות לעתים קרובות במהלך היום וזוהר בבהירות במהלך המחצית הראשונה של הלילה. בשלב הזה תהיה ההתלהבות וריכוז במשימות. התוכניות שנעשו והאנרגיה למשוך דברים לחיים יכולה כעת להתממש. אדם שנולד ברבעון הראשון סקרן ומיומן במציאת דרכים חדשות להתמודדות עם אתגרי החיים. שנות השלושים המאוחרות ושנות הארבעים המוקדמות צפויות להיות השנים הפוריות ביותר.

ירח קמור Gibbous

ירח קמור הוא המונח המשמש לתיאור שלב הירח בין הרבע הראשון לירח המלא. הוא רביעי בשלבי לוח השנה הירחי. לעתים קרובות הירח ייראה מלא. הירח הזה עולה אחר הצהריים ושוקע הרבה לפני עלות השחר. סבלנות, עבודה קשה, במיוחד בשיתוף פעולה ועבודת צוות. מי שנולד בשלב הירח הזה הוא אדם מועיל שיש לו תרומה, בין אם לחברה כולה או למשפחתו ולחבריו. הוא יטביע את חותמו באמצע שנות הארבעים לחייו.

ירח מלא

ירח מלא זורח בשקיעת השמש ושוקע בזריחתה. זהו שלב הירח שבו דברים יכולים להתממש. זו תקופה שבה יש סערת רגשות עלייה בתשוקה ובכעס. זה זמן לרעיונות חדשים שיבואו לידי ביטוי. התלהבות והיגיון, יצירתיות ומעשיות מאוזנים. זה זמן להתמקד בעבודת צוות ולחתור להרמוניה עם אנשים אחרים. מי שנולד במהלך ירח מלא הוא אינטואיטיבי בעל פוטנציאל לחיבור העבר לעתיד בצורה חיובית ובונה יש להישמר מבריחה לנוסטלגיה. השנים עד גיל חמישים צפויות להיות הבונות ביותר בחייו של האדם.

ירח מתפשט Disseminating Moon

הירח המתפשט הוא מונח המתאר את השלב בין ירח מלא לירח של הרבע האחרון. הוא עולה מיד לאחר השקיעה ושוקע מיד לאחר הזריחה של השמש. בזמן זה, זריעת זרעים, שיתוף רעיונות וידע מתאימים. זה הזמן שאחרים ילמדו מההתנסויות של האדם האחר והאדם ילמד מעברו ומחוויותיהם של אחרים. זה הזמן לשחרר את מה שלא זקוקים לו יותר. זמן להאט את הפעילויות האנרגטית שהירח המלא העניק לה השראה. מי שנולד בירח מתפשט צפוי להוסיף עניין לחיים, ולזכור להתחשב בצרכים של אנשים אחרים. הוא יזרח באמצע שנות החמישים לחייו.

ירח ברבעון האחרון

הירח של הרבע האחרון הוא ירח מתפייס, הזמן שבו יש לתת עצות או לקבל עצות, כאשר צריך להביא פרויקטים לסיום, וכאשר יש צורך לפתור בעיות. במהלך הרבע הראשון של הירח, האנרגיות גדלו; במהלך הרבע האחרון הם בירידה. הירח הזה עולה באמצע הלילה ושוקע בסביבות הצהריים. זה השלב לפני האחרון בלוח השנה הירחי. זה זמן מתאים לצמצם ולהיפטר מדברים שכבר לא רצויים. הוא מבשר את הגעתם של סופים. מי שנולד בשלב זה של הירח עשוי להיות יועץ. הוא נוטה לנוסטלגיה, ומתעכב בעבר במקום להתמקד בכאן ובעכשיו. בשנות החמישים המאוחרות ובשנות השישים המוקדמות לחייו הוא עשוי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

ירח בלסמי Balsamic Moon

הירח הבלסמי הוא ירח מופנם, האחרון לפני חשכת הירח החדש. למעשה, הירח נראה רק לעתים נדירות בשלב זה כי הוא רק רסיס דק של אור, הנראה ממש לקראת עלות השחר. שלב זה הוא זמן מתאים למדיטציה, התבוננות והרהורים. זה לא זמן לשינויים דרמתיים, וגם לא תקופה שבה נערכות פעילויות חדשות. זה הזמן לקחת הפסקה כאשר מחזור אחד מגיע לסגירה טבעית, כדי שהמחזור הבא יוכל להתחיל. מי שנולד במהלך ירח בלסמי הוא מופנם, אינטואיטיבי ומחובר למיסטיקה ורוחניות. בשנותיו המאוחרות האדם צפוי למצוא את האושר הגבוה ביותר שלו ואת הצלחתו.

סיכום

שמונת השלבים של הירח

חוכמת הירח והמקצבים שלו משפיעים על האדם וכדור הארץ בכלל על הימים על הגאות ועל השפל. האור שלו מאפשר טקסים הנחגגים בירח מלא. כשהאדם מחובר להשפעות של הירח, הוא מחובר לכל אותם אנשים שעשו זאת בעבר ומנחיל זאת לכל אלו שיעשו זאת בעתיד. למאמרים נוספים בנושא אסטרולוגיה

אסטרולוגיה קבלית

אסטרולוגיה קבלית

אסטרולוגיה קבלית אסטרולוגיה קבלית משתמשת בלוח השנה העברי, שמביא בחשבון את מיקומי השמש והירח כאחד. על פי האמונה אברהם אבינו היה האסטרולוג הקבלי הראשון, לפני כ-3,800

קרא עוד »
בתים באסטרולוגיה

בתים באסטרולוגיה

בתים באסטרולוגיה באסטרולוגיה, בית הוא אחד מתוך 12 הנגזרות שהמפה האסטרולוגית מחולקת להן. הבתים במפה האסטרולוגית מקבילים ל-12 המזלות האסטרולוגיים ונגזרים מהם. הם מסודרים וממוספרים

קרא עוד »
נפטון

אסטרולוגיה ומיתולוגיה יוונית

אסטרולוגים רבים מתמקדים בעיקר בתנועתם של שני המאורות – השמש והירח – ושמונת כוכבי הלכת, אסטרואידים גם הם הפכו פופולריים בניתוח מפות לידה ומעברים אסטרולוגיים.

קרא עוד »
היגיאה

אסטרואידים במפה אסטרולוגית

אסטרולוגים רבים מתמקדים בעיקר בתנועתם של שני המאורות – השמש והירח – ושמונת כוכבי הלכת, אסטרואידים גם הם הפכו פופולריים בניתוח מפות לידה ומעברים אסטרולוגיים.

קרא עוד »
הירח כמדד לברומטר רגשי יומי

הירח כמדד לברומטר רגשי יומי

נומרולוגיה קבלית היא נומרולוגיה שמקורה בתרבות העברית. מערכת מספרית זו נובעת מהקבלה. נומרולוגיה קבלית ייחודית בהשוואה למערכות נומרולוגיות אחרות.

קרא עוד »
שמונת השלבים של הירח

שמונת השלבים של הירח

נומרולוגיה קבלית היא נומרולוגיה שמקורה בתרבות העברית. מערכת מספרית זו נובעת מהקבלה. נומרולוגיה קבלית ייחודית בהשוואה למערכות נומרולוגיות אחרות.

קרא עוד »
error: