קלף גלגל המזל

להשיב אלינו את השליטה
קלף גלגל המזל

קלף תומך / חוסם

%0
תומך
הקלף הוא במהותו חוסם הוא קלף המחייב את האדם להיכנס אל תוך עצמו ולהבין ששינוי פנימי יביא לשינוי חיצוני. כשהקלף עולה בקריאה, המסר לשואל שהוא יצא מאיזון והוא מאפשר לגלגל המזל להתגלגל, עליו לעצור להיכנס פנימה ליצור שינוי והשליטה תחזור לידיים שלו.

פירוש הקלף

קלף גלגל המזל מייצג את המהות המחזוריות בחיים, את תהליכי השינוי. הקלף מייצג יצירה של מציאות חדשה הנובעת מתוך השינוי הפנימי. קיימת הדדיות בין העולם הפנימי של האדם לעולמו החיצוני. האתגר הוא לעיתים חיצוני, השינוי תמיד מגיע מבפנים. הנקודה היחידה ללא תנועה בקלף ובגלגל היא נקודת המרכז שלו, המרכז של האדם. בנקודה זו האדם צופה, ויכול להתמודד עם שינויים כאדם המביט מבחוץ. הקלף אינו עוסק בחניך או במורה אלא במהות הטבע שעל האדם להפנים. כל חלק בתהליך הוא זמני השמחה, העצבות, הבריאות, הכאב והחולי, מה שמאפשר עמידה הן בשינויים הן באתגרים שיש לאדם הוא השהות בנקודת האמצע בנקודת האיזון, שם קיים השקט שמאפשר הכול.
משמעות הסמלים בקלף גלגל המזל
סמלי הקלף המשמעות שבסמל
4 הדמויות עם כנפיים האוחזות בספר ארבע הדמויות הקוראות ספר בפינות הקלף מייצגות את ארבעת האלמנטים (אש, אדמה, מים ואוויר) וארבעת מצבי התודעה (מנטלי, פיזי, רגשי ורוחני) בהתאמה. הדמויות מסמלות את ארבעת היסודות, הספר מלמד ומחכים.
גלגל הגלגל מייצג מחזוריות, חיים ומוות, עונות השנה, גאות ושפל, צמיחה וקמילה של האדם והטבע. הגלגל מסמל תנועה, מרכז הגלגל מקום יציב ושקט. שמונה המוטות בגלגל מסמלים את האין סוף, ואת שמונת כיווני הרוח שמאפשרים לאדם לבחור כל כיוון אליו יבחר ללכת.
נחש טייפון הנחש מסמל טרנספורמציה, סודות ואפלה. מייצג את כוח החיים ואת עולם החומר.
ספינקס הספינקס שצבעו כחול מסמל חוכמה עתיקה, זיכרון קוסמי וחזון. גוף אריה פני אדם, כוח, מלכות, תהילה, מודעות.
עננים כוח, ארעיים, מהווים חוצץ, התחדשות
ROTA TARO TORA TORA ידע קדום, TARO ידע רוחני, ROTA גלגל מזל.
יהוה חיבור לידע קדום ולכוחות עתיקים.
ארבעת האלמנטים של האלכימאים סימני האלכימיים: הסימן של המלח הוא יציבות, הסימן של הכספית הוא שינוי, הגופרית מסמלת יוזמה והמים הם מקור החיים. הם מסמלים את היציבות, את השינוי, את העשייה.
אנוביס היצור האגדי אנוביס שחציו אדם חציו תן מסמל את הצורך בהכרה פנימית ובהכרה עצמית. מגן המתים, גורל.
8 קוים בתוך המעגל לפי בודהה היו שמונה שלבים להארה, מייצג את ארבע רוחות השמיים, ארבעת היסודות, סמל לאין סוף.
חרב החרב מסמלת את החשיבה ואת ההיגיון.

מיתולוגיה

הקלף מקושר לאלת המזל פורטונה או בשמה היווני טיכה. היא מסומלת בתנועה, מערבולות וסופות. היא מקושרת למזל, גורל, הצלחה ומקריות.

ייצוג הקלף

הקלף מייצג מצב בו החניך לומד כי אתגרי החיים נובעים מחוסר איזון הקיים באדם. האתגר אינו חיצוני, הוא אינו גורל אכזר שהגיע לחיים, הוא אינו עונש. הוא בחירה של הנשמה כדי לאותת לאדם שעליו לחזור לאיזון פנימי. העולם החיצוני הוא ההשתקפות של העולם הפנימי. כל מפגש הוא שיעור שנועד לעזור לאדם להבין מה אינו מאוזן וכיצד ליצור איזון ושלמות פנימית. שלמות פנימית מושכת שאליה שלמות חיצונית. כל עוד קיים חוסר איזון פנימי האדם ימשוך אל חייו מצבים, אנשים שישקפו לו את חוסר האיזון שלו.

חשוב לשמור את השינויים, להמשיך ולתרגל את תהליכי השינוי כדי לא לחזור להרגלים ישנים. לעיתים לאחר שנוצר שינוי הסביבה החיצונית לא מתאימה מאחר שהיא לא השתנתה, ולכן היא תנסה להחזיר את האדם אל הרגליו הישנים. הקלף מגיע כי קיים באדם חוסר איזון הגורם לו להיסחף בזרם, שעליו לקחת את גורל חייו בידיו ולמצוא איזון. כשהקלף עולה בקריאה הוא מייצג מצב של לחץ, הקרקע נשמטת מתחת לרגליו של השואל מאחר שהמוכר והידוע אינו מתאים יותר לחייו.
חשוב לזכור זהו קלף של הארקנה הגדולה, המייצגת את עולם הרוח. הנשמה של השואל נמצאת במקום של רצון למצוא איזון בחייו לאחר שהרגיש כי הוא נסחף בזרם המציאות. כדי לממש את הקלף השואל צריך להיכנס פנימה ולהקשיב לעצמו, ולהחזיר את האיזון לחייו.
error: