היום הוא יום שבו ידון האדם לכף החיוב, אך מותר גם להעביר ביקורת.
מהראוי לגנות מעשה הרשע ולשבח מעשה הצדיק. שניהם מתועבים ושנואים על ה' באותה מידה. לדון לכף זכות, הכוונה להכיר בכך שיש בזולת נקודות טובות; להצדיק רשע, הכוונה להתעלם מהנקודות הרעות, המעט ממנו עוון הנמנע מן התוכחה ויוסיף הרשע לחטא. יש אומרים, שמשמעות הביטוי "גם שניהם" בפסוק היא ששניהם נמצאים יחד, באותו אדם. כלומר, מותר להיות אדם חיובי, לדון את כולם לכף זכות, ולמצוא בכל אחד רק את הדברים הטובים; מותר להיות אדם ביקורתי, ולמצוא בכל אחד את הדברים הטעונים שיפור;
error:
ניתן להשתמש בחצי המקלדת בכדי לנווט בין כפתורי הרכיב