מסר אישי מקלפי אנא בכוח

החיבור לעץ החיים:

ספירת הוד
היופי שבצמצום הרעיון ליישום גשמי.

הסבר של שורה ראשונה בתפילת אנא בכוח:

שורה זו, בניגוד לכל קודמותיה, מתחילה בשבח, "חסין, קדוש, ברוב טובך" ורק לאחר מכן הבקשה, "נהל עדתך". השבח והכינוי חסין מופיע בתהלים (פ"ט, ט'), "מי כמוך חסין יה ואמונתך סביבותיך" במשמעות של חוסן וחוזק שיוצרת אמונה סביבותיו. על כן, בשילוב עם "רוב טובו" האדם מבקש שהקב"ה ינהל את עדתו, כמאמר הפסוק בישעיהו (מ', י"א) בקשר לגאולה, "כרועה עדרו ירעה בזרועו יקבץ טלאים ובחיקו ישא, עלות ינַהל". גם הכינוי קדוש נפוץ מאוד במקרא. כך למשל: והייתם קדושים כי קדוש אני (ויקרא י"א,מ"ד).

גיאומטריה מקודשת:

סמלי מבוך נמצאו לראשונה בארמונות המינואיים ובדרך כלל ליוו את רישומי האלות. המבוך הוא מבוך מעגלי, ובימי קדם היווה סמל לכוח. המילה 'מבוך' מגיעה מהמילה הקדומה labrys שפירושה חרב פיפיות.

הוא שימש מלכודת ללכוד רוחות רעות. הוא מציין גם את הנתיב הארוך ומלא אתגרים שעוברים כדי לתקשר עם אלוהים והיקום. הכניסה למבוך סימלה את הלידה והמרכז סימל את אלוהים.

משמעות נוספת העומדת מאחורי המבוך היא שלמות, אשר מושגת באמצעות המעגלים והמסע סביבם. עבור האדם זהו מסע והוא דרך לגילוי עצמי וגילוי המרכז האישי.

מסר מקלפי אנא בכוח

error: