שמונת השלבים של הירח

משחר ההיסטוריה ידעו שהירח שולט בגאות והשפל. האדם הבין את מקצבי הירח ואת ההשפעה שיש למקצבים הללו על היצורים החיים. לחיות במקצבים של הירח זה לחיות בכוח שלו. תחילת מחזור הירח הוא ירח אפל. יש בזה משום הרמוניה עם מחזור החיים. היציאה מאפלת הרחם והחזרה אל חשכת האדמה כאשר החיים מסתיימים.

קיים חיבור רוחני ופסיכולוגי לירח. הירח שולט בגאות ובשפל, בשדות האנרגטיים של האדם, ומשפיע על התגובות הרגשיות ועל מערכות היחסים. על פי האסטרולוגיה, כל אדם נולד לא רק במזל ירחי אלא גם הוא נולד במהלך אחד משמונת שלבי הירח, לשלב הירח יש השפעה על האופן שבו האדם פועל בחייו ומרגיש.

לאורך ההיסטוריה והמיתולוגיה, הירח מזוהה לעתים קרובות עם חוכמה, אשליה ואינטואיציה. הוא מקרין אנרגיה נשית, המנחה את המחזורים כאשר כל אחד משלבי הירח מתרחש. בדיוק כמו הגאות והשפל, הירח שוטף את האדם באנרגיה לעתים של עשייה ולעתים מאפשר זמנים של התבוננות פנימית שקטה.

השלבים של הירח

שלבי הירח מוכתבים מהמרחק בין השמש לירח, ועד כמה רואה האדם את הירח מואר על ידי השמש בכל רגע נתון. במערכת השמש, השמש תמיד שומרת על חצי מהירח מואר, אך מכיוון שהירח נע סביב כדור הארץ ללא הרף, האדם יכול לראות זוויות מסוימות רק בזמנים מסוימים של החודש. שמונת השלבים של הירח הם: ירח חדש, סהרון שעווה, ירח ברבעון ראשון, ירח קמורGibbous , ירח מלא, ירח דועך או ירח מתפשט Disseminating Moon, ירח ברבעון אחרון, ירח דועך או ירח בלסמי Balsamic Moon .

הדמיון בין המילים ירח וחודש אינו מקרי. הירח סובב סביב כדור הארץ בערך כל 28 ימים, כלומר האדם רואה את כל השלבים מתרחשים תוך חודש.

8 מצבי ירח

ירח חדש

השלב הראשון של הירח מתרחש כאשר השמש והירח מיושרים. כדור הארץ והשמש נמצאים משני צדי הירח, כלומר השמש זורחת ישירות על צד אחד של הירח, אך הצד של הירח הפונה לכדור הארץ נשאר חשוך. לפיכך, הירח לא נראה מכדור הארץ בשלב זה.

שלב הירח החדש זהו הזמן שבו הוא מתחיל את מחזור האור שלו. התהליך נמשך קצת פחות משלושה ימים, אי אפשר לראות את הירח כשהוא חדש כי הוא עולה ושוקע עם השמש. ירח חדש נקרא גם ירח האפל.

הירח החדש מעודד חדשנות, התחלה של פרויקטים חדשים. מי שנולד בתקופה זו נוטה להתלהב ולאבד עניין לפני סיום.

מערכת היחסים האידיאלית של ילידי הירח החדש, היא כזו שבה כל אחד מבני הזוג נמצא לחלוטין בשביל האחר, שבו כל אחד תומך במטרות של האחר ללא תנאי ויזיז בשבילו את שמיים ואת הכוכבים כדי לראות שהוא מצליח. אם השמש והירח של בני הזוג נמצאים במזלות שונים, תחומי העניין והקצב שלהם יהיו שונה, אבל עדיין הם צריכים להרגיש שהאדם ובן הזוג שלו הם המעודדים הגדולים ביותר זה של זה.

חשוב שהאדם ישמר מפני הקיצוניות של תלות במערכות יחסים.

סהרון שעווה Waxing Crescent

סהרון השעווה הוא הנקודה השנייה בחודש הירחי, והיא התקופה שבין הירח החדש לרבעון הראשון של הירח. הירח הזה מופיע בשמים מוקדם בערב. האנרגיה שלו דומה לזו של ירח חדש, אבל היא נשלטת על ידי האדם. יש סקרנות טבעית בזמן הזה שמתלווה ליכולת להסתכל על בעיות מנקודת מבט אחרת. זה עדיין זמן טוב להכניס דברים חדשים לחיים או לשתול זרעים הנושאים את פירותיהם מעל פני האדמה. זמן רב עוצמה לתכנן פרויקטים ורעיונות חדשים ולהגדיר את הכוונות לחודש הבא לטובה. מה שהאדם עושה בשלב זה יכול להשפיע על התקדמות שלו בחודש זה, כדאי לנצל את הזמן הזה בחוכמה. לכתוב את רשימות המטלות, לדבר עם היקום על הרצונות העמוקים ולחשוב בצורה חיובית על התוכניות הקרובות. לזרוע זרעים לצמיחה מחודשת ושגשוג לחודש הבא.

לאנשים שנולדו בשלב זה של הירח יש קושי לשלב בין ישן לחדש. האדם דינמי בשנות העשרים המאוחרות ובשנות השלושים המוקדמות לחייו.

ילידי סהרון שעווה, מערכות יחסים צריכות להיות מאתגרות. החיכוך שבחיים לצד אדם אחר דומה לגרגר החול שמגרה את הצדף לייצר פנינה אלו יחסים שמאלצים את האדם לשאוף להישגים ולשיפור עצמי.

ירח ברבעון הראשון

ידוע גם בשם חצי ירח, שלב זה מתרחש כאשר הירח משלים את הרבע הראשון של מסלולו סביב כדור הארץ. שלב הרבעון הראשון של הירח מייצג זריזות נפשית וביטוי עצמי המגיעים בקלות בימים אלו, שנמצא באמצע הדרך בין הירח החדש והמלא. זהו הירח בעל חצי הדיסק שאפשר לראות לעתים קרובות במהלך היום וזוהר בבהירות במהלך המחצית הראשונה של הלילה. בשלב הזה תהיה ההתלהבות וריכוז במשימות. התוכניות שנעשו והאנרגיה למשוך דברים לחיים יכולה כעת להתממש.

אדם שנולד ברבעון הראשון סקרן ומיומן במציאת דרכים חדשות להתמודדות עם אתגרי החיים. שנות השלושים המאוחרות ושנות הארבעים המוקדמות צפויות להיות השנים הפוריות ביותר.

האדם יעדיף מערכות יחסים עם דומה לו אבל  שונה מספיק כדי לעניין אותו. בחיפוש אחר שלווה ללא רעשי רקע.

ירח קמור Gibbous

ירח קמור הוא המונח המשמש לתיאור שלב הירח בין הרבע הראשון לירח המלא. שלב זה מאפשר תאורה רבה יותר על פני הירח. ירח קמור מתייחס לירח שבו הצורה הנראית גדולה יותר מחצי עיגול. שעווה פירושה להיות גדול יותר. הוא רביעי בשלבי לוח השנה הירחי. לעתים קרובות הירח ייראה מלא. הירח הזה עולה אחר הצוהריים ושוקע הרבה לפני עלות השחר. זה הזמן לצמוח ולהשתנות בדיוק כמו החלק המואר של הירח. השיעור מהשלב הקודם נלמד ועכשיו זו הזדמנות להתאים את הדרך ולחדד את הרצונות. סבלנות, עבודה קשה, במיוחד בשיתוף פעולה ועבודת צוות. יש להעריך מחדש מה נכון ומה לא, ולהתאים את הנתיב. אפשר לסקור מה הכוונות הכי חשובות ולהתמקד במה שרוצים בשאר החודש.

מי שנולד בשלב הירח הזה הוא אדם מועיל שיש לו תרומה, בין שלחברה כולה או למשפחתו ולחבריו. הוא יטביע את חותמו באמצע שנות הארבעים לחייו.

אלה שנולדו בשלב הירח הקמור לא מצפים שמערכות יחסים יהיו קלות. אחד משיעורי מערכת היחסים החשובים ביותר שהם ילמדו הוא כיצד לזהות את הרגע שבו התמדה במערכת יחסים קשה כבר אינה נכונה. פשרה והתאמה מציבים אתגרים קריטיים במערכות היחסים

ירח מלא

ירח מלא מתרחש כאשר השמש והירח מיושרים בצדדים מנוגדים של כדור הארץ. השמש זורחת ישירות על חצי אחד של כדור הארץ ומשתקפת אל הירח. יישור זה יכול לגרום לליקוי ירח אם ירח מלא עובר דרך הצל של כדור הארץ. ירח מלא זורח בשקיעת השמש ושוקע בזריחתה. זהו שלב הירח שבו דברים יכולים להתממש. שלב אינטנסיבי לנפש ולגוף. השמש והירח נמצאים במזלות מנוגדים במהלך ירח מלא. זה אומר שיש לנסות לאזן בין שני קצוות, שיכולים לגרום לרגשות להתגבר. התפרצויות עזות או רגעים של תשוקה קיצונית. תקופה של שפע. זו תקופה שבה יש סערת רגשות עלייה בתשוקה ובכעס. זה זמן לרעיונות חדשים שיבואו לידי ביטוי. התלהבות והיגיון, יצירתיות ומעשיות מאוזנים. זה זמן להתמקד בעבודת צוות ולחתור להרמוניה עם אנשים אחרים.

מי שנולד במהלך ירח מלא הוא אינטואיטיבי בעל פוטנציאל לחיבור העבר לעתיד בצורה חיובית ובונה יש להישמר מבריחה לנוסטלגיה. השנים עד גיל חמישים צפויות להיות הבונות ביותר בחייו של האדם.

מי שנולד במהלך שלב הירח המלא, מערכות יחסים חשובות לו ביותר הן חלק מהותי מהאופן שבו האדם מכיר את עצמו. הרצון שלו למצוא איזון בכל מערכות היחסים יכול להניע אותו לשותפויות עם אלה שהם בעלי מזג הפוך, הפכים מושכים ובהחלט יכולים להיות משלימים; מכיוון שהאדם רגיש  למצבי הרוח של אחרים ולעיתים קרובות מאמץ אותם באופן לא מודע, חשוב שיקיף את עצמו בשותפים קרובים שהתכונות הטובות ביותר שלהם מחזקות אותו.

ירח מתפשט Disseminating Moon

החלק הנראה של הירח פוחת במהלך תקופה זו. דעיכה מתייחסת לחלק קטן יותר מהמשטח הנראה של הירח המואר. הירח המתפשט הוא מונח המתאר את השלב בין ירח מלא לירח של הרבע האחרון. הוא עולה מיד לאחר השקיעה ושוקע מיד לאחר הזריחה של השמש. בזמן זה, זריעת זרעים, שיתוף רעיונות וידע מתאימים. זה הזמן שאחרים ילמדו מההתנסויות של האדם האחר והאדם ילמד מעברו ומחוויותיהם של אחרים. זה הזמן לשחרר את מה שלא זקוקים לו יותר. זמן להאט את הפעילויות האנרגטית שהירח המלא העניק לה השראה. מי שנולד בירח מתפשט צפוי להוסיף עניין לחיים, ולזכור להתחשב בצרכים של אנשים אחרים. הוא יזרח באמצע שנות החמישים לחייו.

ירח ברבעון האחרון

לאחר שנתקבלו תשואות על ההשקעות המטאפוריות שנעשו, יש תחושה של אסירות תודה ועוצמה במהלך תקופה זו. הירח של הרבע האחרון הוא ירח מתפייס, הזמן שבו יש לתת עצות או לקבל עצות, כאשר צריך להביא פרויקטים לסיום, וכאשר יש צורך לפתור בעיות. במהלך הרבע הראשון של הירח, האנרגיות גדלו; במהלך הרבע האחרון הם בירידה. הירח הזה עולה באמצע הלילה ושוקע בסביבות הצוהריים. זה השלב לפני האחרון בלוח השנה הירחי. זה זמן מתאים לצמצם ולהיפטר מדברים שכבר לא רצויים. הוא מבשר את הגעתם של סופים.

מי שנולד בשלב זה של הירח עשוי להיות יועץ. הוא נוטה לנוסטלגיה, ומתעכב בעבר במקום להתמקד בכאן ובעכשיו. בשנות החמישים המאוחרות ובשנות השישים המוקדמות לחייו הוא עשוי לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.

האדם יעדיף מערכות יחסים עם דומה לו אבל  שונה מספיק כדי לעניין אותו. בחיפוש אחר שלווה ללא רעשי רקע.

 

ירח בלסמי Balsamic Moon

כשהירח מתקרב להשלמת מסלולו, הצד הנגדי של הירח מואר בהשוואה למה שנראה ברבע הראשון. הירח הבלסמי הוא ירח מופנם, האחרון לפני חשכת הירח החדש. למעשה, הירח נראה רק לעתים נדירות בשלב זה כי הוא רק רסיס דק של אור, הנראה ממש לקראת עלות השחר. שלב זה הוא זמן מתאים למדיטציה, התבוננות והרהורים. זה לא זמן לשינויים דרמטיים, וגם לא תקופה שבה נערכות פעילויות חדשות. זה הזמן לקחת הפסקה כאשר מחזור אחד מגיע לסגירה טבעית, כדי שהמחזור הבא יוכל להתחיל. כמו שהירח מאבד אור בהדרגה, זה הזמן לשחרר ולהרפות מכל מה שמכביד. בזמן זה האדם סלחן כלפי עצמו וכלפי אחרים. גם אם הדברים לא הלכו כפי שרצה החודש. זמן חידוש הירח יגיע שוב בקרוב.

מי שנולד במהלך ירח בלסמי הוא מופנם, אינטואיטיבי ומחובר למיסטיקה ורוחניות. בשנותיו המאוחרות האדם צפוי למצוא את האושר הגבוה ביותר שלו ואת הצלחתו.

האדם מעדיף בן זוג דינמי שנע קדימה במהירות זוגיות שבה מדרבנים זה את זה להישגים גדולים.

החלק המואר של הירח דועך בהדרגה להיות סהר. הירח משלים את מסלולו בשלב הסהר הגורע. שלב זה מאפשר לירח לשקוע בחזרה לתוך החושך המלא כך שהוא יכול להיכנס שוב לשלב הירח החדש.

סיכום

שמונת השלבים של הירח

הידע על השלבים השונים המתרחשים בזמן שהירח מקיף את כוכב הלכת נותן את הכוח לרתום את האנרגיה השופעת של הירח ולנצל את כוחו במסעות הרוחניים והרגשיים. חוכמת הירח והמקצבים שלו משפיעים על האדם וכדור הארץ בכלל על הימים על הגאות ועל השפל. האור שלו מאפשר טקסים הנחגגים בירח מלא. כשהאדם מחובר להשפעות של הירח, הוא מחובר לכל אותם אנשים שעשו זאת בעבר ומנחיל זאת לכל אלו שיעשו זאת בעתיד.

error: