האם יש קלפים "רעים" בטארוט?

הצדדים האפלים בטארוט: תחושת האי נוחות ומשמעותם החיובית

לעיתים כשפותחים בקלפים עולים קלפים בעלי דמויות קודרות, סמלים אפלים וצבעים קשים היוצרים תחושת פחד ואי נוחות מוסיף על כך שמו של הקלף המעיד על שליליות. ולעיתים עולים קלפים מאירי פנים היוצרים תחושה של תקווה ושמחה.

המסר שהקלף מעלה מתאים לנקודת הזמן בוא נמצא האדם השואל את הקלפים. כאשר השואל נמצא בנקודה מאתגרת בחייו זה יבוא לידי ביטוי באמירה שלהם. האנרגיה של הקלפים מזהה היכן נמצא האדם האם הוא  בנתיב הנכון ומכיר באמת שלו או לא. כמו תמיד בחיים אין רע בלי טוב לכל הקלפים ה"רעים" יש גם הבטים חיוביים. תפקיד השואל לקבל את הרע כתמרור אזהרה ואת הטוב כתומך. לכן השאלה האם יש קלפים "טובים" או "רעים" אינה רלוונטית בכל רגע הם מראים את הדרך להתפתחות העצמית.

angel and devil

הקלפים "הרעים"

קלף השטן

קלף המגדל

קלף שלוש חרבות

קלף תשע חרבות

קלף חמישה מטבעות

קלף השטן

רע: התמכרות, הרגלים רעים, הרס עצמי, שעבוד לחומרניות, הפחד הוא השולט, סביב האדם אנשים שלוקחים אנרגיה מבלי לתת חזרה. קלף שמייצג את ההגבלה הוא מייצג מצבים של תלות העדר מודעות, רכושנות. מודעות השטן מעניקה תחושה של כוח ושליטה, מודעות המעצימה את האגו, שהוא גורם מכשיל בדרך להתפתחות רוחנית, מודעות זו מביאה את האדם להיות נגוע בהיבריס (חטא הגאווה, הרצון להדמות לאלוהים).

טוב: מיניות טובה, מסר שהגיע הזמן  לשיחרור מכבלים גשמיים ורוחנים. תפקידו של האדם לזהות את הכוחות החשוכים, ההרסניים לו ממקום של מודעות להפוך אותם לכוח יצירתי.

 

קלף המגדל

רע: הרס היוצר תקופה של יאוש, תחושה שאין אור בקצה המנהרה, חוסר אונים, פחד וחרדה. מייצג שלב בחיים בו דברים מסתיימים בפתאומיות. בעוד שבקלף המוות החוויה היא של סוף טבעי, סיום של תהליך כתוצאה מתהליך התפתחותי שעבר האדם, הרי שבקלף המגדל יש שבר, טראומה, אסון חיצוני קריסה לא צפויה, ההרס נובע מכך שההתנהלות הרגשית, ההתנהלות החומרית, ההתנהלות הרוחנית נעשתה ללא בסיס מוצק, היסודות עליהם נבנו החיים היו רעועים ומעורערים. הברק שמכה במגדל וגורם לקריסתו מחויב המציאות כדי להביא שינוי. המגדל מסמל נכסים, משפחה בריאות פיזית ונפשית, עבודה, פרנסה וכשהוא קורס הקרקע מאבדת מיציבותה. חוסר הביטחון בו שרוי האדם כתוצאה מההתמוטטות של כל המוכר והידוע מביאה אותו למקום שבו מה שלא הובן מתוך מודעות נכפה עליו ברגע של מכת ברק בידי גורם חיצוני.

טוב: תמרור אזהרה הפרטים הקטנים הם החשובים, זה הזמן לבנות בסיס רחב לנושא השאלה לאפשר בנייה קדימה. המשבר גורם להתעוררות פנימית המביאה להשתחררות מדפוסים, צורות חשיבה אנליטיות או רגשיות ולהטהרות. הקלף מקלף מעל האדם את השקרי, את המזויף ונותן מקום לריפוי ולשיקום. כל התהליך קורה במהירות כמו מכת הברק.

קלף שלוש חרבות

רע: הרגשת דחייה, בדידות, שברון לב, פרידה ועצב. הקלף הוא תוצאה של חוסר ההתמודדות של האדם עם קלף שתי חרבות, למרות האזהרה שיש להתמודד עם המציאות ועם האפשרויות לכישלון האדם נשאר עיוור למצב ועכשיו הוא מתמודד עם התוצאה הקשה והכואבת. למרות הכאב למרות תחושת הכישלון, זהו שיעור שעל האדם לעבור בדרך להתפתחות רוחנית. היתה לו ההזדמנות בקלף שתי חרבות למנוע את הכאב והכישלון, ההתעלמות הביאה לכך שהשיעור ילמד דרך כאב.

טוב: בשאלה עתידית זהו קלף אזהרה שיש להתעמת עם המציאות, הבנת המכשולים והתמודדות איתם מסירה את הקיפאון ומאפשרת תגובה נכונה שמונעת את הכאב. אם הכאב כבר קיים על האדם להפנים אותו ולהבין שחלק מהלמידה וההתפתחות הרוחנית מגיעה עם כאב.

 

קלף תשע חרבות

רע: אחד מהקלפים המאתגרים בטארוט. קלף של דאגה, דאגה שאין לה תקנה, מצב בו עדיף לוותר ולעזוב. זהו קלף של ייאוש, חרדה, כישלון. הסיטואציה קשה ואינטואיטיבית האדם מודע לכך, אך קשה לו לוותר, קשה לו לעזוב.

טוב: קלף אזהרה המגיע כדי להבהיר לאדם שהוא יודע מה מאתגר אותו ושעליו לוותר על הנושא המאתגר ולנוע קדימה. מצב של חסימה כתוצאה מכך שהאדם מאפשר לרגש לשלוט והוא אינו פועל כפי שצריך לפעול ממקום של הגיון.

 

 

קלף חמישה מטבעות

רע: סיכסוך, מצוקה, אובדן וכישלון, הוא אחד הקלפים הקשים מבין שבעים ושמונה קלפי הטארוט. האדם נמצא במצב של אובדן אמיתי, במצב של קושי אמיתי, החלק הקשה ביותר הוא שהאדם עצמו גרם לשבר. לאחר שבקלף ארבעה מטבעות האדם חש איום על מעמדו הוא מגיב בצורה שאינה מאוזנת הוא מגיב למצוקה נפשית פנימית ושורף לעצמו את כל הגשרים.

טוב: קלף אזהרה הצמדות, פחד לאבד, חוסר יכולת לוותר, קיימת בקלף תחושת קיבעון, וניסיון להגן על החיים החומריים. הפחד מוביל לתגובה לא נכונה לסיטואציה. האתגר הניצב בפני האדם יכול לשמש כמקפצה להתקדמות ולא כגורם מקבע.

 

האם יש קלפים "טובים" או "רעים"? ה"רעים" למרות שהם עשויים להראות מפחידים, הם קלפים חיוביים מאחר שהם עוזרים להתמודד עם המציאות באופן נכון ובכך להעלות את השואל על דרך המלך. ראיית השדים הפנימיים מביאה איתה את היכולת והסיכוי לשיפור. התעלמות מתקופות מאתגרות לא מעלים אותן והקלפים הללו מעלים אל פני השטח את האתגר אבל גם את הפיתרון. וה"טובים" תומכים ומשמחים אך חשוב להזהר משאננות לכן אין קלפים "טובים" או "רעים" החשוב הוא ללמוד את המסר של הקלף ולפעול בהתאם.

 

error: