אסטרואידים במפה אסטרולוגית

אסטרולוגים רבים מתמקדים בעיקר בתנועתם של שני המאורות - השמש והירח - ושמונת כוכבי הלכת, אסטרואידים גם הם הפכו פופולריים בניתוח מפות לידה ומעברים אסטרולוגיים.

אסטרואידים הם גופים שמימיים המורכבים מחומרים סלעיים ומתכות. מנקודת מבט אסטרולוגית, אסטרואידים מוסיפים את המלח ואת הפלפל לארוחה שכוכבי הלכת מבשלים באמצעות תנועותיהם השמימיות. הם מעשירים את הנוכחות של כוכבי הלכת בחיים, וצובעים את גווני המשמעות שיש לקרוא בין השורות. כשם שארוחה תהיה תפלה ללא קורט התבלינים שלה, מערכת השמש ללא האסטרואידים שלה לא תהיה אינטואיטיבית. בהיעדרם, תנועת כוכבי הלכת תציע לאנושות מסע קר, יבש ומצומצם מלא בפרדוקסים.

באסטרולוגיה, האסטרואידים נקראים בעיקר על שם דמויות מיתיות יווניות ורומיות, שכן מאמינים שהם מגלמים את הארכיטיפים הטמונים בסיפורים אלה. רבים מהאסטרואידים נקראים על שם אלות נשיות במאמץ להבדיל את האסטרואידים מהשימוש המודגש באנרגיות גבריות בכוכבי הלכת במערכת השמש. האסטרואידים מעוררים גילויים עמוקים על הטבע האנושי ועל האדם עצמו. לעתים קרובות, אסטרואידים מביאים השתקפות של ניואנסים בחייו של האדם, בניגוד לאנרגיות השולטות של כוכבי הלכת.

asteroids-map

קרס

קרס הוא כוכב לכת ננסי בחגורת האסטרואידים ונחשב העצם הגדול ביותר בין כוכב מארס לכוכב יופיטר. הוא גשר בין פלנטות אישיות לחברתיות. התגלה ב-1801 ההקפה שלו סביב השמש אורכת 4.5 שנים.

כשקרס התגלה התעוררה התנועה הנשית הפמיניסטית.

האנרגיה של קרס דומה לאנרגיה של הירח. מייצגת את מודל האם, האלה האם, אימא אדמה. דמטר אלת הפריון והחקלאות חשובה לאנושות כולה, דואגת לצמיחה ולהבשלה של היבולים ושל הפירות, פוריות האדמה, הזנה פיזית ורגשית, אהבת אם. לימדה את בני האדם לעבד את הקרקע ולשמור על היבולים, נתפסת כנדיבה וכאהובה.

קרס מסמל גם אבל וצער עמוק המתקשר להרס ואובדן, כפי שקרס המסומלת על ידי דמטר במיתולוגיה שוויתרה על בתה פרספונה למשך שישה חודשים. קרס מסמל את הפוריות כפי שהוא מסמל את האובדן. באופן ארכיטיפי, המיתוס של החטיפה - ולפיכך גם קרס - מייצג מחזורים של אובדן וחזרה. במפת הלידה אנרגיית קרס מזהה את תפקידי הפרדוקס שהאדם מכיל כהורה וכילד כאחד. המיקום שלו מלמד היכן האדם מספק טיפוח וטיפול לעצמו ומה הוא צריך כדי להרגיש במיטבו פיזית, רגשית ורוחנית כשאחרים מטפלים בו.

דמטר הבת של כרונוס הוא סטורן – שבתאי וריאה. אחות של יופיטר, נפטון, פלוטו, ג'ונו והיא האימא של פרספונה.

המיתוס מספר כי האדס, אל השאול, התאהב בפרספונה, בתה של דמטר וחטף אותה אל השאול. דמטר, שאהבה מאוד את בתה, זעמה על האירוע וכתוצאה מכך - הפסיקה את צמיחת היבול והתבואה והביאה בצורת וקרה על האדמה. בני האדם, שגוועו ברעב, התחננו לאלים שישנו את רוע הגזרה. זאוס פנה לדמטר וזו התנתה את הסכמתה להחזרת הסדר הקיים בכך שיאפשרו לה להתאחד חזרה עם בתה. לפיכך זאוס דרש מהאדס להשיב את פרספונה לאמה. האדס אל העולם התחתון הסכים בלית ברירה, אך מאחר שפרספונה אכלה מספר גרעיני רימון היא חויבה להיות עם האדס שישה חודשים כמספר גרעיני הרימון שאכלה. בחודשים אלו, כאבה של דמטר חוזר, ושוב היא הייתה מקפיאה את האדמה, העלים היו נושרים ודבר לא היה צומח. כך נוצרו עונות השנה. בתקופת האבל היו הסתיו והחורף. כאשר פרספונה הייתה חוזרת מן השאול, הכול היה מתחיל ללבלב ולצמוח האביב היה מגיע ולאחריו הקיץ והאנשים היו קוצרים את התבואה כך נוצרו האביב והקיץ.

במפת לידה קרס מלמדת על הצורך ברגשות, אפשר לראות האם יש צרכים שהוזנחו? אובדן ביטחון וערעורו. כאשר בוחנים לעומק את מיקומו של קרס, נראה שהוא כולל גישה הוליסטית להפוך למטפל הטוב ביותר של האדם לעצמו. ללא הבנה של קרס במפת הלידה, האדם עלול להיאבק עם צרכים לא מסופקים או בלבול לגבי הדרך להיות ההורה הטוב ביותר לילד הפנימי שלו. האסטרואיד הזה חושף את הצרכים העמוקים ביותר ואת סדרי העדיפויות הגדולים ביותר לטיפול עצמי. קרס מתמקד בדרכים שבהן האדם יכול לטפח את עצמו ברמה עמוקה.

קרס

פאלאס

פאלאס הוא האסטרואיד השני שהתגלה, מיד אחרי קרס. הוא התגלה על ידי היינריך וילהלם אולברס ב-28 במרץ 1802. פאלאס הוא אחד האסטרואידים הגדולים שבחגורת האסטרואידים העיקרית. קוטרו 338 מיילים המסלול סביב השמש הוא 4.6 שנים.

פאלאס, עם קרס, יונו, וסטה ואסטריה, נחשב כוכב לכת עד שהחוקרים שחקרו את האזור הבינו כי המקום בין מארס ליופיטר מכיל אלפי גופים המרכיבים את החגורה המרכזית. בעקבות הגילויים,

המיתולוגיה של פאלאס מספרת שהיא נולדה מפיצול ראשו של אביה, יופיטר, היא יצאה בוגרת ולבושה בשריון היא נולדה מוכנה... פאלאס היא רבת פנים הייתה אלת המלחמה, החוכמה, השירה, האומנים, המלאכה והאינטלקט. היא נחשבת כבעלת רצון חזק וכאישה עוצמתית. בתור בתו האהובה של יופיטר, פאלאס הייתה נאמנה לאביה, לידתה מייצגת הזדהות חזקה כילדה של אבא ולוחמת.

אחיה ארס או מארס היה מפורסם בהיותו אל המלחמה: אולם המונח מלחמה פירושו שני דברים שונים לחלוטין לשני האלים השונים מאוד זה מזה. בעוד ארס היה אל הקרב הכאוטי, מלא תאוות דם, אכזריות, אומץ ואלימות. פאלאס הייתה אלת האסטרטגיה, הלחימה המאורגנת, הנשק המתקדם והמניפולציות המיומנות בשדה הקרב.

אם ארס היה התקפה, פאלאס הייתה הגנה. ארס ייצג כוח טהור, פאלאס ייצגה כוח מבוקר. פאלאס מעולם לא הפסידה בקרב או במלחמה הנוכחות שלה לצדו של האדם הבטיחה ניצחון גדול.

פאלאס היא האישה בעולם של גברים תחרותית, מיומנת ואינטליגנטית. מייצגת את האנרגיות הנשיות של ניהול משא ומתן, ואת היכולת לנצח בלי שמישהו אחר יפסיד.

בצעירותה, פאלאס במהלך אימון אומנויות לחימה הרגה בטעות את חברתה הטובה ביותר אתנה. החרטה שלה הובילה אותה לאמץ את שם חברתה ולהמשיך בחייה כתזכורת להשלכות לא מכוונות של לחימה. ישנן וריאציות שונות במיתולוגיה לגבי האם אתנה הרגה את פאלאס? או להיפך.

כאלה בתולה לא נשואה, היא תיעלה את כוחה ליכולת הנפשית שלה באינטליגנציה יצירתית. היא מדגימה את היכולת של האדם לחשוב בעצמו, וגם את האיזון הפנימי בין הראש והלב. היא לימדה אומנויות מעשיות כמו קדרות, אריגה ורקמה, והדריכה אומנים בחזונם האמנותי.

במפת אסטרולוגית, פאלאס מייצגת את הכישרונות באמנויות, את החוכמה, את ההגנה, את האינטואיציה, ואת הצדק. פאלאס מייצגת את אומן המשא ומתן היוצר באומנותו מצבים מנצחים, וגם הצעות שאנשים לא יכולים לסרב להן. פאלאס מגשרת בין אינטלקט לאינטואיציה, תומכת בחשיבה הפילוסופית.

פאלאס מעוררת את האדם לבחון את האמונות שלו ולאזן בין המחשבה כדי לכלול מידע והיגיון המתואמים לאינטואיציה. המתנות של פאלאס מאפשרות להבחין בדפוסים המועילים ליצירתיות ולפתרון בעיות. במפת לידה פאלאס מעצימה את הסקרנות. מסיבה זו יש לה קשר ללמידה, להוראה ולכתיבה. כאשר פאלאס יוצאת מאיזון, היא נוטה לחשיבה של שחור ושל לבן.

המיקום של פאלאס במפת הלידה מתאר את מערכת היחסים של האדם עם אביו, ואת האופן שבו הוא מתייחס לגברים באופן כללי. פאלאס מציגה את הקרבות שנבחרו ואיך נלחמים בהם. בצד השלילי או הצל שלה, פאלאס מראה כיצד נאבקים בסכסוכים, מאבקים משפטיים, אי צדק. יכול גם להעיד על מאבקים במחלות בשל מערכת חיסון מוחלשת.

פאלאס באסטרולוגיה מייצגת את הדרך בה האדם מתקדם, מיישם אסטרטגיה, מוצא פתרונות למצבים מסובכים. מיקום המזלות וההיבטים השונים מציע רמזים לדרך ההבנה והתפיסה של האדם.

פאלאס

ג'ונו

אסטרואיד ג'ונו שייכת לקבוצת אסטרואידים המהווים חגורת סלעים בין מארס ליופיטר. התגלתה בשנת 1804 יש לה מסלול של ארבע וחצי שנים אך הקצב לא אחיד. היא נשארת בכל מזל בין חודשיים לעשרה חודשים.

יונו ג'ונו היא אלה רומית המקבילה לאלה היוונית הרה. נחשבה למלכת השמים אחראית על הברקים וגם פטרונית הנישואים והנשים הנשואות, הלידה והאימהות. מייצגת מערכות יחסים, משיכה מינית, מחויבות לנישואין, אך לא בהכרח תוביל לחתונה. ג'ונו הייתה ידועה בנאמנותה הבלתי מעורערת, גם כשיופיטר הוכיח כי הוא לא נאמן. הייתה גם פטרונית האור השמימי, כולל אור הירח. על פי המיתולוגיה הייתה לירח השפעה ישירה על המהות הנשית. לכן היא סמל לפוריות ותשוקה. ג'ונו היא ההתגלמות הנשית בחברה פטריארכלית. תפקידה מתן ביטחון הייתה גם אלת המדינה הרומית, עוזרת לאסוף את הכוחות במהלך מבצעים צבאיים.

ג'ונו באסטרולוגיה יכולה להאיר תובנות חדשות לגבי האופן שבו האדם משגשג במחויבויות ובמערכות יחסים ארוכות טווח. מה מחפש האדם במערכת יחסים הרמונית ומה הוא צריך מאדם אחר כדי להתחייב לשותפות זו בלב שלם. האנרגיה של ג'ונו, מציגה את האהבה בחייו של האדם ששווה לחכות לה, אהבה זו באה לידי ביטוי כאשר האדם מוכן לקבל אותה זו האהבה שהוא צריך, ולא בהכרח רוצה. האנרגיה של ג'ונו מדברת על מערכות יחסים הבנויות על שוויון, תמיכה ואינטימיות עמוקה.
ג'ונו הייתה בתו הצעירה של כרונוס, ואשתו ריאה. היא נישאה ליופיטר ונולדו להם שלושה ילדים מארס אל המלחמה, וולקן אל האש והנפחים וג'וונטה אלת הנעורים. ג'ונו היא אלה אצילית החיה שמקודשת לה היא הטווס.

ג'ונו

וסטה

האסטרואיד הרביעי שהתגלה, מיד אחרי קרס, פאלאס ויונו. וסטה התגלה על ידי האסטרונום הגרמני היינריך וילהלם אולברס ב-29 במרץ 1807.

היא נחשבת לגוף השני בגודלו בחגורת האסטרואידים עם קוטר ממוצע של 530 ק"מ הבהירות שלה הופכת אותה לאסטרואיד הבהיר ביותר באזור זה ולגוף היחיד, מלבד קרס, אותו אפשר לראות מכדור הארץ בעין בלתי מזוינת.

במיתולוגיה הרומית וסטה Vesta הייתה אלת הבית, המשפחה ואש האח. היא לא תופסת מקום רב באגדות מיתולוגיות, לא הייתה לה כיתת פולחן מרכזית, וייצוגה האמנותי - הן מימי יוון ורומא והן מתקופת הרנסאנס - גם הוא מועט ביותר. מקבילתה היוונית היא האלה הסטיה. החמור הוא חיה מקודשת לווסטה.

וסטה הייתה בתם של סטורנוס ואופיס, ואחותם של יופיטר, נפטון, פלוטו, יונו וקרס. היא הייתה אחת משלוש האלות הבתולות, עם מינרווה ודיאנה. וסטה שמרה בקנאות על בתוליה, מעולם לא נישאה ולא העמידה צאצאים.

בתחילה סגדו לווסטה בבתי האנשים הפשוטים בתור אלת האש, אך עם הזמן היא הלכה וגדלה. בסופו של דבר היא זכתה לכבוד במקדש שנבנה כדי לשכן את הלהבה הקדושה של רומא. האש ייצגה את הלב הרוחני של רומא. ב-1 במרץ בכל שנה, חודשה האש באופן חגיגי. וסטליה, הפסטיבל הקדוש של וסטה, נחגג בין ה-7 ל-15 ביוני. רק בזמנים אלה נפתח החדר הפנימי הסגור שלה לאישה שתביא לה מנחות.

הבתולות הווסטאליות שטיפלו בלהבה הקדושה נבחרו לפני גיל ההתבגרות ונדרו נדר של צניעות במשך 30 שנה. הבתולות הווסטליות היו כוהנות שנחשבו בעלות מעמד גבוה מאוד שלא ניתן בדרך כלל לנשים. הן לא היו שייכות לאביהן או לבעל. גם המקדש של וסטה היה שונה ממקדשים אחרים לאלים. הוא היה עגול ולא מרובע ולא הכיל פסל שייצג אותה. היא הייתה אחת עם הלהבה.

האש הקדושה היא סמל עתיק למיניות - התשוקה הבוערת של התשוקה המינית והפוריות הנובעת ממנה. האש מייצגת את הניצוץ האלוהי, את המהות החיים. אש מחממת, מבשלת אוכל ונותנת אור. אפשר להשתמש באש כדי להגן ולטהר.

באסטרולוגיה, וסטה מראה את המקום שבו האדם מסור למטרה, לפרויקט, לאדם, לאמונה ומוכן לעבוד קשה, ולוותר על המשאלות האישיות שלו. היא מציינת היכן האדם ממוקד לחלוטין במטרה אחת. הבית שהיא נמצאת בו בתרשים הלידה מראה לעתים קרובות את תחום החיים שבו לוקח האדם אחריות מלאה ומקריב קורבנות לטובת הכלל. ייתכן שהאדם שומר על פרטיות לגבי התחום הזה בחייו כי הוא חשוב מאוד לו ורוצה לשמור אותו נקי מזיהומים מהעולם החיצון. וסטה נותנת את התשוקה לשמור על המיקוד במטרה הסופית הנמצאת באופק. וסטה מראה שהאדם חייב לשמור על הלהבה הפנימית שבוערת בו ובמה לטפל. לעתים וסטה מראה היכן עשוי האדם לחוות קושי רב במאמץ לראות את האור.

ביטויים שליליים של האנרגיה של וסטה עשויים להיות חוסר יכולת להתמקד, חוסר רצון להתחייב, תחושה של התנתקות מהרוח או השליחות של האדם בחיים.

בווסטה יש מסירות, עמידות, כושר שכנוע, מחויבות רוחנית, מיניות קדושה, שליטה מינית, צניעות, חריצות, עקרונות ומשמעת עצמית .

וסטה

כירון

כירון התגלה בשנת 1977 על ידי צ'ארלס קוואל, והוא גוף קטן במערכת השמש בין מסלולו של סטורן למסלולו של אורנוס השער בין העולם הישן לעולם החדש ושייך לקבוצת הקנטאורים. מסמל הרחבה של ונוס.

כירון קרוי של שם הקנטאור (חצי גוף אדם וחצי גוף סוס) בן האלמוות, כארון מהמיתולוגיה היוונית. אמו נטשה אותו במערה בגלל צורתו המוזרה, האל אפולו אימץ אותו וטיפח אותו. קנטאורים בדרך כלל אנטיפטיים, יהירים, שתיינים, לא מתחברים עם בני אדם או עם סוסים. כירון היה יוצא דופן הוא היה חכם, משכיל ניהל בית ספר לחיים בו הוא לימד והיה מורה ללוחמים ולבני אלים ולנסיכים חלק ממסע החניכה שלהם היה ללמוד אצלו כישורי הישרדות ואתיקה, היה רופא, מורה לנגינה וצייד, ידע לשלב בין החלק המעשי בחיים לחלק הרוחני. לימד רפואה מדעים מוזיקה ואסטרולוגיה טקטיקות לחימה שימוש בכלי נשק צייד ורכיבה. כארון נפצע מחץ מורעל שנורה מקשתו של הרקולס, ולמרות היותו בן אלמוות, הפצע שנוצר בשל הרעל היה לסמלו של כירון. הוא ביקש למות בסופו של דבר בשל הכאבים שחווה מהפצע. סיפור הפצע של כירון והדרך שלו לרפא אותו הפך להיות דימוי למרפא הפצוע. בסופו של דבר כירון נתן את מתנת האלמוות לפרומתאוס ועלה לשמיים.

באסטרולוגיה כירון מייצג את הכאב והפצע שמלווה את האדם בחייו ואת הדרך לרפא את הפצע. נשים עם כירון חזק חשות חוסר שייכות תחושת חסר בהורים, חסך ביסודות. קשור לריפוי. תזונה, צניעות, התנזרות, התעלות, קדושה, חתירה לשלמות.

יש המשייכים אותו לשליט מזל בתולה, בשל הפצע והדרך לרפא אותו, אך סיפורו המיתולוגי מתקשר לקבוצת קשת.

כירון

היגיאה

האסטרואיד הרביעי בגודלו שקיים בין יופיטר למארס מקיף את השמש בכ 5 וחצי שנים. האסטרואיד התגלה על ידי החוקר אניבאלה דה גאספריס ב-12 באפריל 1849בנאפולי, איטליה. הוא קרוי על שמה של היגיאה, אלת הבריאות במיתולוגיה היוונית והמיתולוגיה הרומאית.

האסטרואיד הרביעי בגודלו שקיים בין יופיטר למארס מקיף את השמש בכ 5 וחצי שנים. האסטרואיד התגלה על ידי החוקר אניבאלה דה גאספריס ב-12 באפריל 1849בנאפולי, איטליה. הוא קרוי על שמה של היגיאה, אלת הבריאות במיתולוגיה היוונית והמיתולוגיה הרומאית.

אסטרונומים הצליחו לצלם תמונה ברזולוציה גבוהה של האסטרואיד שהוא הסלע הגדול ביותר בחגורת האסטרואידים הראשית. הם גילו שהוא כדורי בצורתו הקוטר שלו מוערך ב-430 ק"מ. סמן מכריע להיותו כוכב לכת ננסי.

היגיאה אסטרואיד האמון על בריאות ועל איכות חיים.

במיתולוגיה הרומית והיוונית היגיאה הייתה בתו של אסקלפיוס, אל הרפואה. הייתה אלת הבריאות והניקיון, מוזכרת בשבועת היפוקרטס, שבועה זו משמשת רופאים כדי להישבע בפני אלים מרפאים שונים, שאחת מהם היא היגיאה שהם יפעלו לפי קוד של סטנדרטים אתיים מבוססים. קשורה למניעת מחלות ולהמשך בריאות טובה. היא מלמדת את האדם כיצד לטפל בגופו הפיזי ובנפשו כראוי כי מניעה תמיד עדיפה על ריפוי.

הסמל שלה, המורכב משלושה עיגולים מפותלים המוקפים בנחשים, מייצג את המרקם השזור של המוח השמאלי והימני, את שיווי המשקל בין הפנים לחוץ, ומסמל את הנצח המחזורי של החיים המוקרן במישור הפיזי. היגיאה מבדילה את עצמה מאביה אסקלפיוס בהיבט מסוים אחד במקום שאסקלפיוס מחלק תרופות לאנשים חולים, היגיאה מלמדת את הדרכים למניעת מחלות לבני תמותה. מסיבה זו, היגיאה ידועה כמייסדת הכללים לאכילה בריאה ולחיים היגייניים. הכללים שלה מגדירים את אבני היסוד למשטר המבוסס על תזונה טבעית התומכת במערכת החיסונית ועל היגיינה אישית. בריאות במובן הפנימי והחיצוני של המילה כאחד. רגשות מזיקים יכולים לזהם את הרווחה באותה מידה שחיידקים או וירוסים יכולים.

מבחינה אסטרולוגית, היגיאה ידועה כתודעת בריאות. המצב של להיות בריא הוא יחסי. זה משתנה בהתאם לאוסף ההנחות ומושגי היסוד של האדם. יש לה קשר מיוחד עם מדע ועם רגישות. לימוד מיקומה במפת הלידה יסייע לקבל החלטות מושכלות. ומייצג את כל מה שקשור לבריאות ולרווחה הכללית.

המסע עם היגיאה יעזור לאדם לשלב את גופו עם הנשמה שלו, לטהר את גופו מרעלים, ולתמוך בו לחיות חיים שלווים בהרמוניה עם הטבע ובשיתוף עם כל היצורים החיים.

היגיאה

ארוס

האסטרואיד ארוס התגלה ב-13 באוגוסט 1898 על ידי האסטרונום הגרמני קרל גוסטב וויט, שעבד בברלין והאסטרונום הצרפתי אוגוסט שרלואה, שעבד בניס, כל אחד מהם בנפרד.

הוא כונה ארוס על שם אל האהבה היווני והמספר 433 המופיע לפני שמו באנגלית מציין את היותו האסטרואיד ה-433 שהתגלה למדע (הראשון הוא קרס, הקרוי באנגלית - 1 Ceres, השני פאלאס - 2 Pallas, וכו').

ב-17 בפברואר 1996 שיגרה נאס"א חללית מחקר, שכעבור כשנה כונתה NEAR Shoemaker, על שם המדען יוג'ין שומייקר, שנפטר ב-1997. החללית התקרבה לארוס לראשונה בינואר 1998, נכנסה למסלול סביבו ב-14 בפברואר 2000 ונחתה על פניו ב-12 בפברואר 2001. היא שידרה את ממצאיה הרבים, לרבות צילומים, לאורך כל התקופה הזו והמשיכה בכך גם כמעט חודש לאחר הנחיתה, עד שככל הנראה הקור השורר על פני האסטרואיד שיתק את מכשיריה.

אורכו של ארוס כ-32 ק"מ, רוחבו ועוביו של כ-11 ק"מ על 11 ק"מ. כתוצאה מכך הוא נחשב בין האסטרואידים הגדולים השני בגודלו בקבוצת האסטרואידים הקרובים לכדור הארץ.

שנת ארוס, דהיינו משך הזמן שלוקח לו להקיף את השמש, היא בת כ-643 ימים, בערך שנת ארץ ושלושה רבעים. ארוס סובב סביב עצמו ומשלים הקפה אחת, מדי 5.27 שעות.

ארוס

ארוס במיתולוגיה היוונית

ארוס היה אל האהבה והתשוקה במיתולוגיה היוונית והרומאים קראו לו קופידון.
ארוס הוא בנה של אפרודיטה (ונוס). ארוס מתואר במיתולוגיה היוונית כדמות בעלת כנפיים, הנושאת קשת ואשפת חיצים. כאשר פגע עם אחד מחציו באנשים, רגש האהבה היה מתעורר אצלם.

ארוס מופיע בסיפור הבריאה. גאיה (האדמה) וארוס (התשוקה המינית) היו הראשונים להיוולד מתוך כאוס (התהום הראשוני). לאחר מכן כאוס הוליד את הלילה, והלילה הוליד את היום. גאיה ילדה את אורנוס - הרקיע, ואת פונטוס - הים וההרים.
ארוס לא ילד ילדים, אך למעשה ארוס הוא הכוח המניע של תהליך הרבייה, הכוח המניע מאחורי היצירה כולה.

בדרך כלל גילויו של כוכב, או גוף חדש מתרחש בד בבד עם תחילת ההכרה ברעיונות חדשים, או חידושים תרבותיים וטכנולוגיים. ארוס שהתגלה בשנת 1898.

באנגליה הייתה זו תקופה שבה הדיכוי הוויקטוריאני פינה את מקומו לביטוי חופשי, מרדני, וחושני בספרות ובאמנות. בתחום המוזיקה, זו נחשבה התקופה הרומנטית, שבאה לאחר התקופה הקלאסית, וכך אם בתקופה הקלאסית המוסיקה הייתה כפופה למסגרות מחמירות, בתקופה הרומנטית שאפו היוצרים לפרוץ את כבלי המוסכמות והאידיאלים הישנים ולהגמיש את הצורה לטובת הרגש.

מדובר בתקופה שבה המיניות והתשוקה היצירתית נקשרו באהבה, או אולי אפשר להגדיר זאת כתקופה בה החלה ההבנה שהאנרגיה של אהבה היא אנרגיה יוצרת ומניעה.
מרכיב מרכזי של המיניות של האדם הוא תחת השפעתו של מארס, ועם ההיבטים שמארס יוצר הוא יכול להעניק תובנות על הסגנון האישי ועל הדרך בה האדם מביע את אופיינו המיני.

פלוטו – מארס יכולים להביע תשוקה רבה. לוונוס, כוכב האהבה, ההנאה והרומנטיקה, יש גם תפקיד חשוב, כוכב ונוס יכול לתאר את המשחק המקדים. כמו כן, הירח, שמייצג את אופיינו הרגשי, משפיע על המיניות ומראה חלק מהצרכים הרגשיים הבסיסיים שעשויים לבוא לידי ביטוי בפנטזיות ובצרכים המיניים.

מקובל לחשוב שארוס, יכול לחשוף את האופי הארוטי, של האדם אך מבחינה אסטרולוגית, ארוס יכול להופיע בדרכים שונות.

ארוס הוא אינדיקטור לתשוקות, למשיכה מינית, העדפה מינית, אנרגיה וחיוניות. הצורך ליצור בכל פעם מחדש את ההתרגשות ולהיות מאוהב. ארוס במפה הוא מקום שבו רגשות מיניים יכולים לפרוח לאהבה. אך הוא גם מציג את נקודת ההפרדה בין האדם לבין השפעות הורים ויכול לתאר את תחילת חייו הבוגרים.

המחשבה שארוס יכול לחבר את האדם עם אהבת הנפש, הנשמה התאומה, היא אפשרות, אך לא בהכרח נכונה. הרעיון של ארוס במפת הלידה הוא שהאהבה קיימת בתוכו של האדם, בתוך האני האמתי והאותנטי ביותר שלו. כך שאולי ארוס מפגיש עם האהבה הקיימת בתוך האדם כלפי עצמו, ואם נחזור לסיפור של ארוס ופסיכה, לחיבור עם הנפש שלו.

עם זאת, ארוס הוא אוקטבה גבוהה יותר של מארס ובהיבטים שארוס יוצר עם כוכבים אחרים ובשילוב עם האסטרואיד פסיכה, שהיא אוקטבה גבוהה יותר של ונוס, ארוס יכול לספק רמז או מפתח לסיפורי האהבה הגדולים ביותר של חיינו ואנו יכולים לקבל הבנה עמוקה יותר של מהות האהבה והיחסים.

ביוון העתיקה, ארוס היה פטרון האהבה ההומוסקסואלית, והוא יכול להיות גם אחד הסימנים המעידים על העדפות מיניות. אך מעבר למיניות ולתשוקה, האדם יכול לחוות עם ארוס את אותם דברים שמדליקים אותו, מרגשים ומעוררים. ארוס הוא כוח רב עוצמה שמניע לכיוון מימוש הרצונות והחזון המיני.

חשוב לזכור ארוס השתחרר מחגורת האסטרואידים שבין מארס ליופיטר, הוא חצה את המסלול של מארס כדי להגיע אל מיקומו הנוכחי. ארוס הוא כוכבי לכת חוצה, מורד, שיכול ללמד את האדם להשתחרר, להעז לעקוב אחר האושר אם רוצים לשרוד. ארוס יכול להנחות אותנו אל האהבות הגדולות שלנו - בין שמדובר באנשים, מקומות או פרויקטים והוא יבטיח את ההישרדות של הרוח היצירתית.

error: