קלף התלוי

להרחיב את שדה הראיה
קלף התלוי

קלף תומך / חוסם

%0
תומך
קלף המעכב את השואל מאחר שהוא חייב לשנות את הפרספקטיבה שלו בנושא השאלה. הוא חייב לאמץ לעצמו דרך חדשה הרגלים חדשים חשיבה שונה. כדי להצליח בנושא השאלה השואל חייב לוותר על משהו אחר בחייו.

פירוש הקלף

קלף התלוי מלמד את האדם כי החיים הם תהליך של שינוי והשתנות. תהליכים הדורשים אומץ, אמון, ביטחון בתהליך והקרבה. האדם מחפש לחיות את חייו בפרספקטיבה חדשה, לוותר על הישן, לקחת סיכון, לשלם מחיר של כאב ובדידות ולהתפתח. האדם מחפש דרכים חדשות להתמודדות לאחר ההכרה בדפוסי התנהגות חוזרים המעכבים את התפתחותו. האדם לומד כי לפעמים נסיבות חיים מאתגרות מובילות לשינוי ההתייחסות לאתגר ללא ניסיון לשנות את גזרת האתגר עצמה, השינוי והמהפך מגיעים בוויתור על האגו, על הרגלי העבר ועל כניעה. מושגי ההתייחסות של האדם אל חייו מתנפצים לרסיסים ומתפוררים, בשלב זה האדם חש בלבול מאחר שהישן כבר לא מתאים והחדש עדיין לא מוכר, קיימת עצבות מאחר שהאדם מבין כי הרגלי העבר עכבו ועצרו אותו.
משמעות הסמלים בקלף התלוי
סמלי הקלף המשמעות שבסמל
מוט ועלים סמכותיות, משענת, כוח רוחני, רצונות, יוזמה, צמיחה.
הילה ההילה מעידה על מצב תודעתי חדש. דמות אלוהית קדושה משקף את מצב הנשמה.
נעליים צהובות חיבור למציאות הפיזית והרוחניות.
חולצה כחולה רוחניות, אפשרויות אין סופיות ונצח.
מכנסיים אדומים אקטיבי, רגשי, דחפים, נחישות, אומץ, חיבור לפיזי, כעס.
תלוי התלוי משתחרר מהתלות בהרגליו הישנים. הוא מסמל חשיבה מחוץ לקופסה, הפנמה שיש צורך בשינוים בחיים, התחדשות המלווה לעיתים בוויתור, בכאב ובבדידות. הוא רואה את העולם במהופך, הוא רואה אותם מכיוון אחר, חדש. המטבעות הנופלים מכיסיו מסמלים את השחרור מכבלי החומר.
רגליים מוצלבות רגל שמאל הרגש, שאיפה לרוח, רגל ימין כפופה, אינטלקט. רגל אחת מחוברת לקורה, רגליים מסמלות חיבור לקרקע בקלף זה הן מחברות לרוח. רגל ימין מסמלת מחשבה והיגיון מקופלת ולכן היא מסמלת כניעה.
רקע אפור פשרה, צמצום, התנתקות והגנה.
מבע פנים שליו ויתור, הקרבה, מצב מודעות חדש.

מיתולוגיה

הקלף מיוצג במיתולוגיה הנורדית בידי אודין (החיות המייצגות אותו הן העורב המסמל מאגיה, והזאב המייצג את היצר). אודין ויתר על מעמדו האלוהי, על עוצמתו ותלה עצמו על עץ כדי לקבל את הידע של סימני הרונים. להיות קורבן מרצון דורש אומץ ועמידה בסבל הפיזי של התלייה ובסבל הנפשי של הוויתור. קיימת באדם הבוחר לעבור שלב זה נכונות לוותר ולסבול לטובת תהליך התפתחותי. במיתולוגיה היוונית הקלף מיוצג על ידי האל נפטון אל המים, האוקיינוסים, המעמקים והסערות האל המסמל את תת המודע. המים כמקור חיים, המים המשתנים, אך הם גם מציפים ומטביעים. הים וגליו מסמלים את טווח הרגשות הקיים באדם. (החיות המסמלות את נפטון הן סוס המגלם פראות, עוצמה, דחפים, יצרים וכוח. הפר מגלם עוצמה, פריון וחיבור לאדמה). החיות המייצגות שני אלים אלו מייצגות את האדמה את היצר שיש לוותר עליו למען הרוח.

ייצוג הקלף

הקלף מייצג את סיום תהליך החניכות האדם הופך למאסטר. הוא מגיע לבגרות פנימית, ומשיג את התובנה הנדרשת כדי להבין מה עליו לעשות כדי להתפתח רוחנית. בשלב זה האדם מוצא את ייעודו. העולם כמנהגו נוהג זווית הראייה של המאסטר השתנתה. זהו קלף של כאב והקרבה. הנטייה הטבעית של אדם במצבי שינוי היא להתנגד, התלוי מבקש לעצור ולתת לאתגר ללמד את השיעור. קלף מאתגר שכן ההצלחה במימושו תלויה בהקרבה ובוויתור של האדם. חשוב שהאדם ישנה את הפרספקטיבה שלו לסיטואציה. בעולם החומר קיימים כל האתגרים הדרושים להתפתחות רוחנית. תהליך ההתפתחות הרוחנית כרוך בעצב ובדידות, זו חלק מההקרבה של המאסטר למען התהליך.

("Fake it till you make it" (also called "act as if" טכניקה פסיכולוגית המומלצת כטכניקת טיפול למאבק בדיכאון. הרעיון הוא להתנהג במהלך היום כאילו האדם מלא שמחה והנאה, למרות העובדה כי בהתחלה ההתנהגות מאולצת, במחקרים הוכח כי האדם לומד לסגל לעצמו את ההתנהגות החדשה ולהרגיש שמח. את הטכניקה ניתן להכיל על כל התנהגויות החיים החל בביטחון עצמי דרך שמחת חיים ואופטימיות ועד להחלטה להתחיל באימוני ספורט.

כשקלף זה עולה בקריאה קיימים מצבים בהם השואל אינו מרוצה ממצב בחייו, הוא נמצא במצב משברי שנכפה עליו, הסיבה לאי שביעות הרצון היא פנימית, מקום עבודה, בן זוג כל אלה מראות להתנהגותו של השואל. שינוי בהתנהגות יביא לשינוי בסיטואציה החיצונית ויביא לשינוי פרספקטיבה בהבנות. כדי ליצור שינוי יש להקריב נוחות והרגלים ישנים.
חשוב לזכור זהו קלף של הארקנה הגדולה, המייצגת את עולם הרוח. הנשמה של השואל נמצאת במקום של התלוי, במקום של הקרבה למען התפתחות רוחנית אך כדי להשיג אותה עליו להקריב לוותר על הקורבנות. ליצור שינוי גם מתוך כאב, בדידות ואובדן של הישן.
error: