קלף הנאהבים וקלף השטן

חיבור הקלפים הנאהבים והשטן בטארוט

קלפי טארוט הם יותר מסתם אוסף של תמונות משחק או כלי להגדת עתידות. הם מהווים פתח לחוויה האנושית. אנו מוצאים נושאים כמו איזון, כוחות מנוגדים והארות החוזרות דרך הקלפים. החוזק של קלפי הטארוט הוא מכיוון שהוא לא רק אוסף תמונות אלא מערכת שלמה. המערכת משפיעה על המשמעויות לא פחות מהתמונות. הקלפים נמצאים בדיאלוג זה עם זה. ניתן לצבור חוכמה בקלפים כשמבינים את התקשורת בין הקלפים השונים. זיווגים בין קלפים ניתן למצוא בהתבסס על קווי דמיון חזותיים. זיווג מסקרן אחד הוא האוהבים והשטן.

 

lovers

מערכת היחסים בין האוהבים לשטן מתחזקת בידי הקשר הנומרולוגי האוהבים הם קלף 6 והשטן קלף 15 1 + 5 = 6

המספר 6 מסומל במגן הדוד שני משולשים בשיווי משקל מלא. חוזק ונחישות גבריים עם רכות וכושר שכנוע נשיים, איחוד בין חומר ורוח, המספר של הבריאה. מספר המעיד על איחוד, על שילובים, מספר הנישואין, הרמוניה ואושר. אסטטיקה, סימטריה וקואורדינציה. המספר שש מזוהה עם כוכב נוגה, ונוס היא האלה שזה מספרה. אלת היופי והאהבה.

אנשי 6 מוכשרים, יציבים, עוזרים לאחרים, אוהבי בית משפחה, אנשים שניתן לסמוך עליהם, חיי חברה וחברים חשובים להם. יודעים לשמור על האינדבידואליות שלהם. צדק חשוב להם, מחפשים שלמות, איחוד והרמוניה. נאמנים, רומנטיים, עיבוד תהליכים מהווה בסיס חשיבה, אוהבי מוזיקה ואומנות. אך גם נוטים להססנות, לקושי בקבלת החלטות, לגאוותנות, לדרמטיזציה של בעיות.

אסטרולוגיה

מזל גדי (השטן) – מתוחכם, שאפתן ובלתי נלאה;  מונע בידי הצורך להחזיק ולהשיג;  תמיד תחרותי, לכל רווח מתואם הפסד שווה, מעשיות וסיפוק עצמי.

מזל תאומים (הנאהבים) – צעיר, טרי וסקרן;  מוקסם מהחיים ואפשרויותיהם השמחה היא בשיתוף.

 

בנאהבים ובשטן קיימים כמה סמלים בולטים ודמיון בקומפוזיה:

דמויות מרכזיות גדולות ולא אנושיות

מחוות מלאכיות – ידו של השטן פתוחה במחוות לברכת הכוהנים, בעוד שידו של המלאך בקלף הנאהבים פתוחה במחוות הברכה של רפאל.

שתי דמויות אנושיות קטנות יותר זכר ונקבה עירומים חשופים.
פרי תפוח וענבים הקשורים לאלמנט הנשיות.
אש הקשורה לאלמנט הגברי וההר כסמל פאלי.

ניתן לראות כמה הבדלים בולטים:
מלאך מול השטן שהוא מלאך שנפל.
יום מול לילה.
שמש מול פנטגרם הפוך.
חופש מול שעבוד.

נושאים נפוצים בשני קלפים אלה כוללים מערכת יחסים בין שני אנשים בעלי אלמנטים מנוגדים, כמו מין, כישרונות, אג'נדות. הם קשורים בידי כוח גדול מהם.

קלף הנאהבים

בקלף הנאהבים המלאך והשמש מציעים אמת רוחנית והבנה גבוהה. הענן, הקשור בשמים ובאוויר, מעלה אמת, החלטות מודעות והבנה הענן הוא בן חלוף, הוא לא יכול להחזיק או לקשור אף אחד, אף שהוא יכול לטשטש אמיתות שיכולות להנחות את הכיוון של האדם גם כשלא ניתן לראות את הדרך. דמות השטן, והפנטגרם ההפוך מייצגים את עוצמת העולם הפיזי על פני הרוחני. הקובייה עליה יושב השטן יציבה ומסוגלת להחזיק או לקשור דברים בתוכה או לתוכה בעזרת השרשראות המחוברות אליה. ההחלטות המתקבלות או הפעולות שננקטות אינן מתקבלות בידי התודעה המודעת אלא מונעות בידי דחפים אינסטינקביים או דחפים לא מודעים. העצים בנאהבים מראים שהעולם הגשמי עולה עד עולם הרוח וניזון ממנו. הזנבות בשטן מראים כי בני האדם הזדהו לחלוטין עם העולם הגשמי ושכחו את העולם הרוחני.

בקלף הנאהבים נראה המלאך רפאל (מלאך הריפוי) מברך את הגבר ואת האישה. הדמות הגברית מייצגת את התודעה המודעת. הדמות הנשית מייצגת את תת המודע, והארכנג'ל רפאל מייצג את הכרת העל. יש לשים לב שהגבר מסתכל על האישה והאישה מביטה אל המלאך, שבתורו מברך את שניהם. כדי להגיע לתודעת העל, התודעה המודעת המיוצגת בידי הגבר העירום צריכה לעבור את תת-הכרה המיוצגת בידי הנקבה העירומה.

קלף השטן

בקלף השטן לאנשים יש קרניים, פרסות וזנבות. כדי להראות שבמקום לחפש הדרכה אלוהית, הם מחפשים הנאה חושית בדרך חייתית. השטן מטעה את בני האדם ומרמז שכל מה שתראה הוא כל מה שיש. הדמויות מצוירות בצורה כזו שיוכלו להסיר בקלות את השרשראות, החבלים או כל קשרים שקושרים אותם – אך הם לא יכולים לראות שיש להם חופש. הם ממוקדים אך ורק בחושך. הגבר והאישה לא מסתכלים זה על זה מה שמצביע על כך שהם מרוכזים בעצמם ברמה העמוקה, זה מראה שמוחותיו המודעים והתת-מודעים של האדם אינם עובדים בסינכרון כדי להנחות אותו לאמת גבוהה.

הבחירה בפירות כסמלים בקלף הנאהבים התפוחים משויכים לידע ולהבנה מודעת של טוב ורע. בעוד שהענבים קשורים לדיוניסוס, מייצגים יין ושיכרון תלות בהם יכולה להעיב על התודעה המודעת ועל ההבנה, מה שמקל על קבלת ההחלטות על בסיס הפיזי (תוך התעלמות מהרוחניות) ומבלי לעסוק ברציונל.

בשני הקלפים מציגים אש. בקלף הנאהבים העץ הבוער מעלה דימוי של הסנה הבוער ותקשורת ישירה לאל.  בתמונת השטן הוחלפה תשוקת הרוח וכוח הרצון בתשוקה של הגוף בלבד.

באופן מסורתי, קלף הנאהבים נקשר לבחירות ולניקוי הנתיב ולא לאהבה ורומנטיקה. יתכן מאוד שנושא הבחירות הוא נושא נפוץ בתקשורת בין הנאהבים לשטן.  כיצד האדם רואה ועושה בחירות?  מה משפיע על ההחלטות?

יחד קלף הנאהבים וקלף השטן מכירים את כל סודות היקום הנראה לעין, ויכולים להעניק מתנה של כוח הרמוני.

 

error: