קלף הכוהן וקלף השטן

קלף הכוהן וקלף השטן בטארוט: בין קדושה לנפילה

קלפי טארוט הם הרבה יותר מסתם אוסף של קלפים יפים שנועדו להגדת עתידות.  הם מהווים מפתח להתפתחות אישית.  אנו נחשפים לרעיונות רוחניים פסיכולוגיים כמו איזון ושלווה שיווי משקל ופרופורציות לעומת כוחות ורעיונות מנוגדים, לפעמים הרעיונות מתחברים והדרך מתחדדת ומוארת.

החוזק של קלפי הטארוט שהם מערכת הוליסטית המחברת ומאזנת רבדים שונים בהוויה האישית והקולקטיבית. הקלפים נמצאים בדיאלוג זה עם זה. ניתן לצבור חוכמה בקלפים כשמבינים את התקשורת בין הקלפים השונים. זיווגים בין קלפים ניתן למצוא בהתבסס על קווי דמיון חזותיים. זיווג מסקרן אחד הוא הכוהן והשטן.

הכהן הגדול והשטן הם שני צדדים של אותו מטבע, שניהם מייצגים את המפתח להתפתחות רוחנית. הבנתם תאפשר לנו לפתור את החידה הגדולה של החיים ולהגיע להארה. אלו שני כוחות מנוגדים המודעות מצד אחד, ומהצד האחר העדרה של המודעות. כוחות האור וכוחות החושך.

הבנת כוחה של המודעות חשובה בתהליך ההתפתחות הרוחנית אליה שואפים, אל ההארה אל האור. שני הכוחות נמצאים במאבק על ההתקדמות של ההתפתחות של האדם.

מתוך ויקיפדיה: מהי מודעות? "מוּדעוּת (באנגלית: Awareness) היא הגעת קיומו של דבר לידיעת האדם, או הימצאותו של דבר מה באחת מרמות התודעה האנושית, הפרטית או הכללית. כאשר אדם יודע על עצם קיומו של דבר כלשהו (אדם אחר, מקום, חפץ), תופס אותו ומכיר בו – הוא מודע לו." ככל שנהיה יותר מודעים נוכל להשתמש באינפורמציה כדי להתפתח

מתוך ויקיפדיה: מהי הארה? "הארה היא מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הנצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הנצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהוא המושא המרכזי של ההארה. בשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש"

הארה היא מצב בו רואים את החיים דרך האור, דרך מודעות מלאה לעצמי ולסביבה, תוך חיבור של השניים.

כפי שישנם כוחות שעוזרים להעלות את המודעות כך  ישנם כוחות מאתגרים שמורידים את המודעות שמאפילים על האור. אדם הנכנע לאתגר, מאבד את היכולת לשלוט בחייו ולהנהיג אותם. כוחות מאתגרים מופיעים כאשר האדם אינו נמצא באור כאשר האדם אינו פועל עם האמת שלו.

החיים הם תהליך של מאבק בין  טוב לרע בין אור לחושך. בעוד האור מעלה את המודעות החושך מוריד אותה. התמודדות עם אתגרי החיים מעלה מודעות והזנחה מורידה אותה.

קלף הכוהן קלף השטן

קלף הכוהן

קלף הכוהן מביא את העקרון של לימוד, בטחון עצמי ומוסריות מתוך הכרה בערכים. החיים מורכבים מסדרה של שיעורים, מאתגרים חיצוניים המביאים את האדם למקום של למידה פנימית והתפתחות רוחנית. בתהליך הלמידה מעורבים השכל וההגיון הלב והרגש.

הקיסר הוא האב החומרי הכהן הוא האב הרוחני הכוהן מלמד את החניך והופך אותו בתהליך למורה. הוא מלמד את החניך לשאול כדי להגיע לתשובת אמת.

החניך לומד את האמת א התחלה מ אמצע ות סוף האמת היא שלמות שמכילה בתוכה את ההוויה של הקיום והיקום. כשאמת נצבת מול החניך הוא יכול לסובב את הגב אליה, הוא יכול לכעוס עליה אבל בתוכו היא מהדהדת והוא לא יכול להתעלם ממנה.

לאמת, למורה יש דרכים רבות להופיע, הוא יכול להיות אדם, בעל חיים, שלט חוצות, ספר, אירוע, או תובנה פנימית. ברגע שהחניך לומד את האמת, עם כל הכאב והקושי האור של הידיעה של התובנה מאפשר את המשך התהליך.

הכוהן מייצג את הכוחות החיוביים בחיים. כוחות המעוררים התהליכים של צמיחה. אדם המחובר אל הקול הפנימי שלו יודע לקרוא את הסימנים בדרך להתפתחות הרוחנית.

קלף הכוהן מייצג תקופה בה האדם מוצא את הנתיב שלו, את ייעודו מה המטרה לשמה הגיע לגוף חומר. היקום יפעל לעזרת האדם בדרך להגשמת הייעוד שלו. לאיסלם פתגם  האומר "אללה עוזר למי שעוזר לעצמו".

קלף השטן

קלף השטן מייצג את ההגבלה, את הפחדים, את ההרגלים. הוא מייצג מצבים של תלות העדר מודעות, רכשונות, ומיניות מתפרצת. שלב בו האדם מתתמודד עם "The dark side of the soul" המיתוסים השונים לאורך ההיסטוריה של האדם מציגים את המלחמה בין כוחות האור לכוחות החושך. מודעות השטן מעניקה תחושה של כוח ושליטה, מודעות המעצימה את האגו, שהוא גורם מכשיל בדרך להתפתחות רוחנית, מודעות זו מביאה את האדם להיות נגוע בהיבריס (חטא הגאווה, הרצון להדמות לאלוהים) תפקידו של האדם לזהות את הכוחות החשוכים, ההרסניים לו ממקום של מודעות להפוך אותם לכוח יצירתי.

הקלף מייצג מצבים של חושך רגשי, נפשי ורוחני, מצבים בהם השקר הזיוף והאשליה מתחזים לאמת, מצבים של חוסר מודעות, בלבול. בעוד שהאמת מאוזנת א בתחילה מ באמצע ות בסוף הרי שהשקר אלו שלוש האותיות שנמצאות לפני הת שהיא סוף הדרך, והשקר מקרב את הסוף בצורה שגויה. שליחיו של השטן, השדים יעלו וישלטו בחייו של האדם. כל אדם והשדים שלו, והם ממתינים לרגע של חולשה, למעידה. השטן מייצג את הכוחות השלילים בחייו של האדם. זה השלב בו המאסטר מתמודד עם השטן שבו ומנצח. השטן יגיע עם מבחניו ושיעוריו כאשר האדם יתחיל לצעוד בדרך רוחנית, לאחר התהליך אותו עבר האדם מהמחפש דרך החניך ועד למאסטר, רק בשלב הזה הוא יכול להתמודד עם השטן שבתוכו.

קיים מצב של הזנחה, של פעולה ממניעים לא נכונים, ממקום של התמכרות, של יצרים ותשוקות. זהו שלב של אתגר, שלב של מבחן בו יש תחושה שכוחות חיצוניים שולטים בחייו של האדם. בעוד שבקלף הכהן האדם חי את האמת את האור הרי שבקלף השטן הוא חי את השקר את החשכה של חייו. האדם נמצא בנקודה בחייו שבמידה ויעמוד מול הפיתוי הוא ינצח את השדים הקיימים בו. הקלף מופיע כדי להאיר בפני האדם שיש בו את הכוח והבחירה להתגבר להשתחרר ולבצע את "קפיצת נחשון" (היה הראשון שקפץ לים סוף, לאחר שנקרע הים לשניים, ובכך הוכיח את אמונתו באלוהים והפך לסמל לראשוניות ולחלוציות בהיסטוריה היהודית) קפיצה של המודעות.

לסיכום

בין אם מקבלים את קלף הכוהן  ובין אם מקבלים את קלף השטן בשני המקרים ההכוונה היא לראות את האור אם דרך הכוחות החיוביים בחיים כוחות המעוררים תהליכים של צמיחה ואם דרך אזהרה לא להכנע לאגו ולהיבריס ולהפוך את הכוחות היצריים לכוחות יצירתיים.

 

error: