מטוטלת אבנים וקריסטלים

מטוטלת אבני חן וקריסטלים בחיי האדם

האדם ייחס לאבני חן סגולות ותכונות שונות, והן תפסו ועדיין תופסות מקום רב בדתות ובאמונות שונות. אנשי התבונה וחכמי הרוח בכל הזמנים ידעו לזהות את סגולותיהם הייחודיות של הקריסטלים. הם השתמשו בהם לריפוי, לפיתוח רוחניות ולתקשור, הן שימשו להגנה ולעשיית קסמים.

ביהדות, שובצו אבני חן בגדי הכהונה שלבש הכהן הגדול בזמן עבודת הקודש במשכן ובבית המקדש. בחושן היו משובצות תריסר אבני חן, כמספר שבטי ישראל: אודם, פטדה, ברקת, נופך, ספיר, יהלום, לשם, שבו, אחלמה, תרשיש, שוהם, ישפה. האבנים היו ערוכות בארבעה טורים אנכיים, ועל כל אבן היה חקוק שם של אחד משבטי ישראל. גם על כתפות האפוד שובצו שתי אבני שוהם. (ספר שמות פרק לט, פסוקים ו-ז, י-יד, בהתאמה)

בקברים קדומים נקברו עם המת גם אבנים יקרות. את האבנים האלו מצאו שודדי קברים, הם ייחסו לאבנים האלו כוחות על טבעיים. בעבר רק היהלום, האודם, הספיר, הברקת, האופל והאחלמה נחשבו לאבנים טובות, וכל שאר האבנים נחשבו לאבנים טובות למחצה, או אבנים נחותות יותר.

אבני מטוטלת

                                 באבנים שלמטה אני משתמשת להרכבת                               

מטוטלת.

מטוטלת ואבני מטוטלת

אובסידיאן Obsidian

אובסידיאן הוא זכוכית וולקנית טבעית הנוצרת בלבה מתקררת במהירות עם תכולת סיליקה גבוהה. הוא לא נחשב למינרל אמיתי, מכיוון שאין בו תוכן כימי עקבי לחלוטין והוא לא יוצר גבישים.

אובסידיאן נחשב אידיאלי לאיזון שדות אנרגיה ושחרור האגו. תכונותיו מחזירות האור של האובסידיאן הופכות אותו לאחת האבנים החשובות המשמשות למדיטציה מחזירת אור עצמית, לצמיחה פנימית ולהבנה עצמית. מאפשרת ריפוי.

  • יצירתיות והשראה
  • העצמה
  • גילוי
  • טיהור
  • מטרה

מפעיל את הצ'אקרה השלישית שהיא מקלעת השמש מגביר את היכולת של האדם לכושר ביטוי וליצור הצלחה בעולם. עוזר בנושאים הקשורים לרצון, כגון ניקוי ההשפעות השליליות של שימוש לרעה בכוח, הבהרת המוטיבציות האמיתיות של האדם ועזרה להביע את מתנות שקיבל בלידתו לעולם.

מי שנחשף להתעללות פיזית, או נפשית בין שמדובר בהתעללות בילדים או במורה רוחני פוגעני, הוא עלול לפחד מכוחו שלו ולא מוכן להפעיל אותו מחשש לפגוע במישהו באמצעותו. אובסידיאן יכול לעזור לרפא פצע זה. ולאפשר לאדם להשתמש בכוחו לעשות טוב בעולם. אם הטא רוצה ללמד או להוביל או להתחיל משהו חדש, אך הוא תקוע, כדאי לעבוד עם אובסידיאן לזמן מה על ידי נשיאתו או ענידתו.

אמטיסט Amethyst

אמטיסט זכתה להערכה רבה לאורך הדורות בזכות יופיה וכוחותיה לעורר ולהרגיע את הנפש והרגשות. אמטיסט נקשרת לפברואר, חודש שהקדישו הרומאים לנפטון, אל המים שלהם. היא נושאת אנרגיה של אש ותשוקה, יצירתיות ורוחניות, אך נושאת את ההיגיון של מתינות ושל הפיכחון.

נוכחות של מנגן בקוורץ צלול מייצרת אמטיסט, אמטיסט נעה בגוונים בין סגול אדום לסגול עמוק והיא עשויה להיות שקופה או אטומה.

השם אמטיסט נגזר מהמילה היוונית ametusthos , שפירושה לא שיכור ומקורו באגדה קדומה. אל היין בקחוס, נעלב והיה נחוש לנקום, הוא קבע שהאדם הראשון שהוא יפגוש ייטרף על ידי הנמרים שלו. בן התמותה האומלל היה במקרה נערה יפהפייה בשם אמטיסט שהיתה בדרכה לסגוד בהיכל דיאנה. כשהחיות האכזריות ניסוי לטרוף אותה, היא חיפשה את ההגנה של האלה והוצלה בהפיכתה לגביש לבן. באכוס שמתחרט על אכזריותו, שפך יין על האבן כמנחה, והעניק לאבן הלבנה את הגוון הסגול והיפה שלה.

לאורך ההיסטוריה, המעלה המיוחדת של אמטיסט הייתה מניעת שכרות. במהלך השנים אמטיסט נחשב כשולט במחשבות רעות וכמגביר את האינטליגנציה. המטיילים ענדו אותה כהגנה מפני בוגדנות והתקפות פתע. האמטיסט מנעה פגיעה בחיילים והעניקה להם ניצחון על אויביהם. היא נתנה סיוע לציידים בלכידת חיות בר ועופות. נחשבת לאבן נפשית עוצמתית של הגנה מפני כישוף וקסם שחור. היא מגנה על העונדים אותה מפני מחלות וזיהומים.

בעולם הרוחני, אמטיסט ספקה חיבור לאלוהי, משרה תחושת שלווה נפשית ושקט. מטהרת את ההילה מכל אנרגיה או התקשרות שלילית ויוצרת מגן של אור סביב הגוף. אבן של רוחניות ושביעות רצון, הידועה ביכולותיה המטאפיזיות להרגיע את המוח ולעורר מצב מדיטטיבי.

אמטיסט משויכת לצ'אקרת העין השלישית, משפרת את התפיסה הקוגניטיבית, כמו גם מאיצה את התפתחות היכולת האינטואיטיבית והנפשית. אבן של נחמה לאלה האבלים על אובדן של אדם אהוב.

היכולת של אמטיסט להרחיב את המוח, משפרת את היצירתיות והתשוקה של האדם. משפרת את הדימיון והאינטואיציה ומעדנת תהליכי חשיבה. עוזרת בהטמעת רעיונות חדשים, והוצאה לפועל של מחשבה. אמטיסט ידועה גם כקמע של מיקוד והצלחה.

אמטיסט מגבירה את ייצור ההורמונים וממריצה את מערכת העצבים הסימפתטית ואת הבלוטות האנדוקריניות לביצועים מיטביים. היא תומכת בחמצון הדם ומסייעת בטיפולים במערכת העיכול, הלב, הקיבה והעור. אמטיסט  מחזקת את מערכת החיסון ומפחיתה חבורות, כאבים ונפיחויות. אמטיסט נחשבת כמקלה על הסימפטומים של טינטון והפרעות שמיעה אחרות והיא מועילה בטיפול בנדודי שינה. האנרגיה שלה מקלה על כאבי ראש ומיגרנות.
אמטיסט תומכת בגוף הרגשי, משחררת מהרגלים ומדפוסים רגשיים שיוצרים חוסר איזון ומחלות. מאפשרת להבין את המציאות ומסייעת בקבלת החלטות. אמטיסט היא כלי עזר להתגברות על התמכרויות. אמטיסט מכונה "אבן הנשמה", מסייעת בהבנת הקיום הנצחי של הנשמה.

צ'אקרת העין השלישית , היא מרכז התפיסה מכוונת את הראייה ואת המודעות היומיומית לעולם. התודעה ממוקמת בצ'אקרה זו.

אמטיסט נושאת רטט רוחני גבוה של ענווה ומסירות לאלוהי. תורמת להשקטת מחשבות במדיטציה. מאפשרת להיפתח לתובנות, לחוכמה ולהדרכה מהיקום. אמטיסט מגנה ומטהרת רוחנית.

גולדסטון Goldstone

אם האדם מחפש אבן חן שמרגיעה ושממריצה בו זמנית תוך כדי שהיא מסייעת לנצל את מלוא הפוטנציאל האישי, כדאי לבחור בגולדסטון. גולדסטון מייצגת את כוח ואת אש ההמצאה. גולדסטון היא אבן של השראה, אבן לוחמת, יש ביכולתה להעביר רעיונות נעלים מהרוח לחומר. היא מעודדת גילוי כוח פיזיים.

משמעות גביש הגולדסטון אפופה במסתורין ובפולקלור אגדי שניתן לייחס למשפחת מיוטי בוונציה במאה השבע עשרה. משפחה איטלקית זו של יצרני זכוכית שיכללה את הטכניקה ליצירת סוג מיוחד של זכוכית שטופלה וכתוצאה מכך נבראה אבן הגולדסטון. אגדה אחרת מתארת ​​את מקורותיה מימי הביניים ומסדר נזירי לא ברור, שהעניק לה את השם זהב הנזיר. משפחת מיוטי שמרה על הטכניקה שלהם בסוד במשך מאות שנים עד שיצרנית זכוכית איטלקית בשם פייטרו ביגליה הביאה אותה למיינסטרים במאה ה -19. כיום, כדורי הנחושת המיקרוסקופיים הנוצצים שלה נראים מדהימים עוד יותר כשהם מוחלקים ומלוטשים לחרוזים. גביש הגולדסטון מביא דרך מצוינת לקבל גישה מתמדת לתכונות ההארקה והריפוי של הגוף.

צבעי הכתום, האדום והזהב קשורים כולם לחודשי הקיץ בהם השמש גבוהה בשמיים, והימים ארוכים.  גולדסטון מספקת תחושה של חום ותשוקות לוהטות. כאבן המחזיקה את כוחה של האש בליבה, היא מייצגת שינוי, טרנספורמציה, אלכימיה וכוח. גולדסטון היא אבן מצוינת לשאת בעת יציאה למסע חדש. עוזר להבטיח שיהיה מזל טוב בדרך. היא אבן מגן. מושלמת להרחקת אנרגיות לא רצויות.

המסר של אבן זו הוא שלפעמים צריך לאבד את הראש כדי שהאדם ימצא את עצמו. אבן של לוחמה, הגנה, גביש הגולדסטון עוזר לחזור לקרקע. אבן הארקה עוצמתית זו היא חובה עבור אותם רגעים בהם יש הרגשה של הצפה ברגשות רעילים ובדפוסי חשיבה שליליים. ללא קשר לתוהו ובוהו שמתחולל בראש, היא מסייעת לאזן את הצ'אקרות ולהחזיר את ההרמוניה לרוח לנפש ולגוף. שומרת על האש הבוערת בלב, בלהבה ארוכה ובהירה עם הברק הנוצץ של גולדסטון.

להיות מקורקע עוזר להחזיר איזון והרמוניה לצ'אקרת המין, מרכז האנרגיה המכיל את התשוקות העמוקות ביותר. זוהי אבן רבת עוצמה להגברת האנרגיה היצירתית.

ג'ייד Gade

ג'ייד היא אחת האבנים היקרות ביותר בסין. אבן מוערכת ויפה המייצגת כוח, מזל ומזמינה בריאות טובה. ג'ייד ידוע בצבעים הירוקים שלו. בעברית האבן נקראת ירקן.

את הג'ייד נמצא בגוונים של ירוק עמוק, לבנדר שקוף, לבן קרם ואדום-כתום - כל צבע עם משמעות וסימבול משלו. ג'ייד היא אבן המבוקשת בזכות האיכות והברק הזוהרים שלה.

בסין ג'ייד נחשבת לאבן חיה. אומנם האבן מגיעה מהאדמה, אבל האיכות הזוהרת שלה היא כמו אור השמש והכוכבים. מקשרת בין תחומי השמים לארץ. ג'ייד מתוארת כבעלת אנרגית יין או יאנג, תלוי בצבע. ג'ייד, כמו כל הדברים מהטבע, ספוג צ'י, כוח החיים שזורם סביבו וסביב כל היצורים החיים.

ג'ייד קל ושקוף נחשב לבעל אנרגיות רכות ולכן הוא בעל אנרגית יין. גרסאות ירוקות עמוקות יותר ואטומות יותר של ג'ייד הן בעלות אנרגיה חזקה וגדולה, ולכן הן בעלות אנרגית יאנג. לדוגמא, הוורידים הירוקים-דרקוניים העמוקים יותר הם יאנג ומייצגים התגברות על המצוקה והיכולת לחיות חיים טובים. ג'ייד ירוק קשור לכבוד, לבריאות, לריפוי ולאריכות ימים.

האמונה כי ענידת תכשיט ירקן עוזרת לנקות את מרידיאני הגוף. נאמר כי תכשיטי ג'ייד מגנים על העונד אותם מפני פציעות וייקחו את מרב האנרגיות הלא רצויות.

אם בבעלותך ג'ייד, יש להשתמש בו ולגעת בו ולא להרחיק אותו למגירה. זו אבן חיה עם צ'י, ואם לא נוגעים בה היא תהפוך ללא רוח חיים ושבירה.

ג'ייד הוא אחד מגבישי הריפוי המפורסמים הידועים בהבאת מזל טוב, והיסטוריה ארוכה כקמע מגן. לג'ייד כוחות מיסטיים לאבן אפקט חיובי בכל הנוגע לריפוי של שלפוחית ​​השתן של בעיות בכליות של הטחול ושל איזון מערכות נוזלים בגוף. לצד כל אלה, ג'ייד פופולרי כי הוא עוזר להילחם בזיהומים, המגע הקריר שלו מסייע בהורדת חום, והוא משמש לעידוד הגוף לרפא את עצמו ביעילות. תרבויות עתיקות קוראות לאבן הג'ייד אבן חלומית היא ידועה מאוד בזכות הקסם המטאפיזי שלה והיא משמשת לעתים קרובות ככלי לריפוי רגשי, עבודת חלומות וחיבור עם תחומים גבוהים. היא מאפשרת  חזרה לקרקע, היא קמיע למזל טוב, קמע לקבלת שפע ואבן של שלום ורווחה. אבן זו מגנה ומביאה הרמוניה עמוקה.

ג'ייד אינטואיטיבי מאוד כשמדובר בהתמודדות ברווחה נפשית ורגשית. אבן זו משחררת דפוסי חשיבה שליליים, מעניקה את האומץ והחוכמה לקבל בברכה את עצת החכמים. עוסקת בהגברת הסיפוק העצמי, בהעלאת ההערכה העצמית, בתחושת ביטחון נפלאה ושמירה על הנפש. ג'ייד מקושר לרעיונות של טוהר, אהבה עצמית.

ג'ייד מחובר לצ'אקרת הלב. מאפשר לשטוף אנרגיה שלילית ולהיכנס להרמוניה עם העולם הרחב, צ'אקרת הלב היא המקום בו נמצאים האמון, האהבה והחמלה של האדם. הלב מלא באהבה רומנטית, ומחבר את האדם לאופן שבו הוא מתמודד עם העולם ועם כל אלה השוכנים בו. צ'אקרת הלב עוזרת לזהות חברות יפה, לאצור קשרים משפחתיים אוהבים, ואפילו להתחבר לתחושת האהבה העצמית.

ניקוי האנרגיה שאוסף הגביש היא דרך נהדרת להבטיח שאבן הג'ייד תישאר טהורה. אומנם זו לא אבן שדבקות בה תנודות שליליות, אבל הטיפול באבן הוא לפעמים יותר מתן אהבה ואנרגיה מכוונת. ג'ייד היא אבן חלקה וקשוחה יחסית ולא תסבול מניקוי עם מעט מים וסבון חמים ואפילו עם מברשת שיניים רכה עם זיפים למי שרוצה לתת לה ניקוי עמוק. הקפד תמיד לייבש את ג'ייד כהלכה עם מטלית רכה כדי לעזור לה לשמור על הברק שלה.

כאחד מהגבישים והקמיעות המרפאים העתיקים ביותר שמושכים מזל, ג'ייד היא אבן אוהבת ומטפחת שמרגיעה באופן מידי ועוזרת להרפות מרעיונות ישנים שאולי האדם נצמד אליהם. בעוד שגבישים מסוימים יכולים לגרום להרגיש שצריך לצלול עמוק לריפוי, ג'ייד נוקטת בגישה רכה. זו אבן שאינה דורשת, אלא נותנת  את כל האהבה והאומץ שהאדם זקוק לה כדי להעלות את הרטט בעצמו, לנצל את חלומותיו ולקבל בברכה את כל הדברים הנפלאים שרוצים לבוא אליו.

לאפיס לאזולי Lapis lazuli

אבן לפיס לזולי ידועה בכך שהיא מביאה חוכמה וביטוי עצמי.

לאפיס לזולי אהובה על המצרים הקדמונים ובציורים ומגילות נראה לעיתים קרובות מעטר את הפרעונים, המלכות והאלות. לא שימש רק כתכשיט, אלא נטחן כדי להפוך לצללית. האבן הכחולה היפהפייה הייתה אחת מאבני החן הנחשבות במצרים. האבן נמצאת בחושן של הכהן הגדול. בפולקלור הפרסי ובחופיה הקדומים של דרום אמריקה נאמר כי האבן היא השמיים מלאי כוכבים שהתכווצה לאבן יקרה, ומחזיקה בתוכה את כל הידע ביקום. באסלאם נבחרה להיות מגנה מפני עין הרע, בודהיסטים יפנו לאבן זו מאחר ואנרגיית הריפוי הרכה שלה סוללת את הדרך לשלום פנימי.

גם בימי הביניים, לאפיס לזולי לא איבדה את הפאר שלה. קתרין הגדולה התאהבה בגוונים הכחולים העשירים והיה לה חדר שלם המעוטר בלפיס לזולי. מיכלאנג'לו טחן אותה לאבקת פיגמנט כחולה כדי ליצור גוון כחול מיוחד שניתן לראות עד עצם היום הזה בקפלה הסיסטינית.

לפיס לזולי מחזיקה בשלל תכונות ריפוי וידועה בחשיפת אמיתות פנימיות עמוקות, מזמינה לאותנטיות ומראה את הקסם האדיר של הרצון.

לפיס לזולי מורידה את לחץ הדם. מנקה את הגוף. מאיצה את מערכת החיסון, במיוחד בתקופות בהן הרגשות מאתגרים. דיכאון, נדודי שינה וסחרחורת הם המצבים שבהם לפיס לזולי מועילה. אבן שמפתה לחזור לאיזון נפשי, ויש לה יכולת מדהימה בכל מה שקשור לשמירה על זקיפות קומה בחיים הפיזיים. לפיס לזולי מרגיעה דלקת ונלחמת הן בבעיות במערכת הנשימה הן בבעיות במערכת העצבים. פותר בעיות בגרון ובבלוטת התריס.

האבן מאפשרת מודעות עצמית וערך עצמי. אבן מדהימה להבאת הידע העצמי הפנימי שמוביל לאותנטיות ולחופש לחיות. מכיוון שזו אבן המעודדת ביטוי עצמי היא מזמינה לדבר אמת, הופך אותה לכלי מדהים למערכות יחסים וליצירת חברות הדוקה עם אחרים. היכולת לדבר את האמת היא אחד הדברים החשובים ביותר שיכולים לעשות כדי להעלות את התנודות של הנשמה. עוזר להיות אמיתיים וחזקים באור העצמי, מצמצם את התסכול ואת הכעס הכלואים, ועוזר לבחור נתיבים (גדולים וקטנים) המתאימים לאדם.

האמת יכולה להיות קשה לפעמים, אבל חשוב להפוך את האבן הזאת ולראות מה יושב מתחת. כן, אולי תמצאו מגבלות, אך תוכלו למצוא גם את הסיכוי המדהים לצמיחה ותהילה. הקריסטל של לפיס לזולי מזכיר לא לפחד.

לפיס לזולי היא האבן שעוזרת ללכת צעד אחד קדימה אבן של צ'אקרת הגרון. זו אבן של חוכמה, ושל תקשורת. השימוש בלפיס לזולי כדי לבטל חסימה של צ'אקרת הגרון ולתת לאמת לזרום.

לאפיס לזולי היא אבן של יושר ושל אמת גלויה, אך לעיתים נטולה טקט. ומזמינה גוונים רכים של תקשורת, כך שתוכל לדבר את האמת מבלי להיטלטל ולטלטל.

האבן מבטיחה שהאדם יקבל זמן שהוא שלו בלבד בלי להתפשר במערכות היחסים.  אבן שעוזרת להתרומם. אבן שאוהבת גם ויכוח פילוסופי, אבן הידע והחוכמה, שוב, מעודדת את האור לזרוח מתוך האדם.

לפיס לזולי מגן מפני אנרגיה שלילית. כמו מגן בשדה הקרב, האבן הכחולה הזו תופסת את האתגר כך שהנשמה לא תצטרך. דרך נוספת בה נעשה שימוש בלפיס לזולי בימי קדם הייתה כדי להדוף התקפות נפשיות. אבן נפלאה בענייני תקשורת. החוכמה העמוקה שלה תעזור למצוא את הדרך והפיתרון לבעיות. קיים באבן ידע אינטואיטיבי שבשימוש בו ניתן להימנע מטעויות.

כאבן רוחנית ביותר, לפיס לזולי יכול להיות כלי יעיל לשימוש בעבודות חלומות. מניעת נדודי שינה וכניסה עמוק לעולם החלום.

חשוב לטהר ולטעון את האבן מי סבון חמים שהם הדרך הפשוטה ביותר לשמור על אבן חן בוהקת ונקיה, יש לשטוף אותה במים צוננים ורעננים כדי להסיר את שאריות הסבון ולייבש היטב במשהו רך.

מונסטון Moonstone

אבן המונסטון נראית כמו ירח גדול בשמי הלילה. צבע ואור משתנים ויש תחושה של תנועה נוזלית ומימית לאבן. המראה רך וחלבי. מונסטון היא אבן של מסתורין.

מונסטון היא מינרל קריסטל טבעי הנחשב כנושא את אנרגיית הירח, המגלם את האנרגיה הפסיבית והמרגיעה של היין. אבן זו מקדמת ריפוי ושיווי משקל ומשפרת את האינטואיציה.

צ'אקרה: עין שלישית

מספר : רוטט במספר 4

כוכב הלכת : ירח

גלגל המזלות : סרטן, מאזניים ועקרב

אלמנט : מים

הירח, במסורות רוחניות רבות, מייצג את הנשי את האלוהי. מחזורי פוריות של נשים. אבן הירח ידועה באיזון בעיות הורמונליות ורביה כמו גם רגשות. מונסטון מטפחת חמלה ואמפתיה. עוזרת להשתמש באינטואיציה ומשפרת יכולות נפשיות.

הכוח היצירתי והאינטואיטיבי של האנרגיה הנשית מופעל על ידי אבן הירח. יכול לעזור לאזן ולקרר רגשות ולחץ. יכול לחבר לצד הנשי והתחושתי. אנרגיית מונסטון היא יין, קולטת ומחוברת לתת מודע.האנרגיה השלווה של אבן הירח מזמינה יצירתיות, ריפוי והגנה אמהית. האבן מתנהגת כמו מראה כדי שאפשר יהיה לראות בבירור את ההשתקפות העצמית של האדם.

מונסטון היא מינרל סידן אלומיניום. שמו הרשום הוא Oligoclase Feldspar. אבן מונסטון מופיעה בצבעים של לבן, אפור, כחול, ירוק, צהוב וחום. יש בה ברק והגבישים שקופים.

מונסטון שימש בתכשיטים רומאיים לפני כמעט אלפיים שנה, ואפילו לפני במזרח. בהודו מונסטון הייתה ועדיין אבן קדושה, עם חשיבות מיוחדת לאוהבים. האמינו כי הצבת מונסטון בפיהם כשהירח מלא תאפשר להם לראות את עתידם. מונסטון היא גם מתנת חתונה מסורתית לשם הבאת הרמוניה לנישואין.

אבן מונסטון היא אבן מסורתית להתאמה לזרימת אנרגיית הירח. מסיבה זו יכולה להועיל בייצוב מחזורי האישה ויכולה לעזור לגברים להיות מכוונים לשינויים ההורמונליים העדינים שהם חווים בשלבי הירח השונים. יכולה לשמש גם כדי לעזור באיזון מים בגוף.

מונסטון מסייעת למערכת העיכול והפריון, מטמיעה חומרים מזינים, מסלקת רעלים ומונעת אגירת נוזלים. מקלה על מצבים ניווניים של עור, שיער, עיניים ואיברים נוספים כמו הכבד והלבלב. מצוינת ל PMS, להריון, ללידה ולהנקה. מונסטון שימשה באופן מסורתי למניעת נדודי שינה והאבן יכולה למנוע הליכת שינה.

היא קשורה לבלוטת האצטרובל ומאזנת את המערכת ההורמונלית, מועילה במקרים של הלם וניתן להשתמש בהלהרגעת ילדים היפראקטיביים.

מונסטון יכולה לעזור בהבנת הרגשות ובקבלת פרספקטיבה גבוהה של משמעותם ושל מטרתם. יכולה לסייע בשחרור תסכול וכניעה להתקדמות הטבעית של מחזורי החיים. משפרת את הסבלנות ועוזרת להישאר אובייקטיבי. מונסטון עוזרת להרגיע בסיטואציות רגשיות. אבן מונסטון מלאה באנרגיה נקבית, פסיבית, נשית.

מאזנת את האנרגיות בין זכר לנקבה ועוזרת לגברים שרוצים ליצור קשר עם הצד הנשי שלהם. עוזרת להחזיר את האיזון הרגשי. אבן טובה לניקוי אנרגיה שלילית. אבן של השתקפות, המסייעת להתבונן פנימה באמצעות הכלי החזק של התבוננות עצמית לשיפור עצמי וצמיחה רוחנית.

מונסטון היא אבן ההתחלות החדשות. היא מחוברת לירח ולאינטואיציה. האבן מהורהרת ומזכירה כל פעם מחדש שכמו שהירח הולך ומתמעט, כך הכל חלק ממעגלים של שינוי. מונסטון הופכת את המודע ללא מודע ומקדמת אינטואיציה ואמפתיה. מעודדת חלומות צלולים, במיוחד בזמן הירח המלא.

רוזקוורץ Rosequartz 

רוז קוורץ היא קוורץ ורוד. יש לה צבע ורוד חיוור ושקיפות עדינה המשמעות של רוז קוורץ היא אהבה וחמלה. יש משהו בקריסטל הרך והנשי שמשדר אהבה טהורה. משמעות רוז קוורץ היא של אהבה אוניברסלית. גביש שלו סגולות ריפוי, מלא בהרמוניה.

אבן הרוז קוורץ מחוברת לצ'אקרת הלב, לריפוי תקשורת במשפחה ופיתוח קשר עמוק בין בני זוג וחברים. היא מביאה טיפול עצמי. מחוברת לאלוהי הנשי, כלומר היא נושאת את הילת החמלה והשלום וחום האימהות.

רוז קוורץ נערצת בידי האשורים בשנת 800 לפני הספירה. היא מביאה שלום ליוונים, מונעת את סימני ההזדקנות למצרים.

כמו זריחה לאחר סופת גשמים, או שמש באביב המסתננת על פני שלג חורף. גבישי רוז קוורץ יכולים להיות חיוורים כמו שחר חדש ואחרים יכולים להיות בצבע ורוד כהה. רוז קוורץ יכולה להיות מעוננת או צלולה כמו מים.

אבן הרוז קוורץ מביאה אנרגיה אוהבת, שפע, שמחה. ריפוי לנשמה ולגוף. מרפאה את הלב, משפרת את מערכת הדם, רוז קוורץ עוזרת להגן על האם והילד שטרם נולד מפני בעיות בהריון בזכות האנרגיה הנשית העמוקה שלה. לאhמהות טריות, רוז קוורץ עוזרת לבסס קשרים בלתי שבירים ומאפשרת לאנרגיית האהבה לזרום.

רוז קוורץ ידועה בשם אבן הלב. היא מחוברת לצ'אקרת הלב, ומשמשת כדי לעזור ללב להחלים מהכאב או הטראומה שנותרו מפצעים רגשיים עמוקים. רוז קוורץ מאפשרת אהבה בחיים.  לא בהכרח אהבה רומנטית, אלא במציאת תחושה עמוקה של חמלה ודאגה בעולם הזה.

אם צ'אקרת הלב חסומה האדם עלול לחוות סימנים להתנהגות לא בריאה בכל הנוגע למערכות יחסים. תלות, קנאה, חוסר אמון בעצמי או באחרים.

רוז קוורץ שייכת למזל שור, הנשלט בידי כוכב הלכת ונוס כוכב הלכת של יופי, של אהבה.

רוז קוורץ מזמנת קשר עם עולם היופי. יעילה כשהאדם רוצה למשוך שפע של אהבה, שמחה וחסד ריפוי עצמי.

אבני חן יקרות ויקרות למחצה שימשו מאז ראשית ימי ההיסטוריה לריפוי רוחני, רגשי ופיזי. מרפאים בכל רחבי העולם משתמשים בהם גם היום. מאמר זה לא אמור לשמש מרשם, אבחנה או טיפול. המידע שנמסר הוא מטאפיזי בלבד ואינו בשום פנים ואופן רפואי. 

 

error: