קלף הכוהנת הגדולה

במשעולי הלא נודע
קלף הכוהנת הגדולה

קלף תומך / חוסם

%0
תומך
הקלף אינו נותן תשובה לכן הוא במהותו חוסם. הקלף מייצג את הכניסה אל תוך התת מודע, את ההליכה בשביל לא מוכר ולא ידוע, חשוב ללמוד את הדרך ולא לחפש את המטרה. להכיר את הצדדים האפלים והחסויים באישיות של האדם, כדי להכיר את אותם הרגלים שלא מאפשרים התפתחות רוחנית.

פירוש הקלף

קלף הכוהנת הגדולה מייצג אינטואיציה, עצמאות ואמון עצמי. חניכה וגדילה, תהליך של גילוי עצמי שנועד לשרש מנשמתו של האדם דימוי עצמי שגוי, חוסר אהבה עצמית, וחוסר הערכה. בסיום התהליך המחפש שלומד את עולם הנסתר בנשמתו וביקום יזכה בהכרה עצמית ובאיזון.
משמעות הסמלים בקלף הכוהנת הגדולה
סמלי הקלף המשמעות שבסמל
כוהנת הכוהנת הגדולה מייצגת את האנרגיה הנשית את היין, את הצד הפסיבי, המופנם של הנשמה.
רימונים הרימונים מייצגים את הפוריות והשפע שיהיו מנת חלקו של השואל אם יעז ויסיט את הווילון וילמד את אותם חלקים אפלים ומסתוריים בנשמתו.
פרגוד – וילון הווילון מייצג את ההפרדה ואת ההסתרה בין המודע לתת מודע. זה וילון שיש להסיט כאשר קלף זה יוצא בקריאה.
כתר המורכב מירח מלא גורע ומתמלא הכתר מייצג את מצבי הירח השונים שהם: זורח, מלא, גורע וחסר. הוא מייצג מחזוריות והתחדשות.
עמודי התווך בועז ויכין בשחור ובלבן העמודים המסומלים בשמות של עמודי הכניסה לבית המקדש בועז ויכין מביאים את סוד הדואליות בחיים הגשמיים, את הקוטביות שנעה בין טוב לרע בין המואר לאפל. הם מייצגים תמיכה, שומרי הסף.
פנים חמורות סבר סמכות, כוח ומסתורין.
ישיבה סמכותית על כיסא הקרנת כוח, שליטה ועוצמה.
גלימה תכלת סמכות, כוח, פאר, קסם. כחול מיצג את השמיים, את הרוחניות.
צלב קו מאונך רוחניות, אקטיביות, קו מאוזן חומריות, פסיביות, איזון.
ספר תורה חוכמה קדושה.
ירח זורח מסתורין, השתנות, נשיות, תת מודע, מחזוריות, גורם לגאות ולשפל.

מיתולוגיה

הקלף מיוצג בידי פרספונה מלכת השאול ואלת האביב, היא מייצגת את הרבדים השונים שנעים בין לידה למוות. האם האלוהית המעניקה חיים ולוקחת אותם. הכוהנת מיוצגת גם בידי ארטמיס אלת הציד פטרונית הרוחות והמיילדות.

ייצוג הקלף

השואל יוצא למסע מאתגר שדורש ממנו לאסוף את כל כוחות הנפש שבו כדי להתמודד עם אותם חלקים שהוא אינו אוהב בעצמו, שהוא מתבייש בהם, אותם חלקים שלילים שאינם מאפשרים לו להיות אדם שלם. השואל מגלה בעזרת הכוהנת הגדולה את סוד המסתורין של נשמתו ושל היקום. השואל נמצא בשלב המחפש הוא כבר יודע שהוא רוצה שינוי, אך הוא עדין לא יודע את מהותו. הקלף מגיע מאחר שהשואל צריך להיכנס אל תוך שאותם חלקים אפלים בתת מודע שלו ולהכיר אותם. ללא הכרות עם אותם חלקים אפלים האדם חי את הפחדים שלו, את חוסר הביטחון שלו, את החששות. בעוד אצל וייט הקלף נקרא הכוהנת הגדולה אצל קראולי הקלף נקרא איזיס אלת הירח המצרית, תפקידה להאיר את החלקים האפלים באדם, שאותם חלקים שהאדם אינו רוצה לראות מהפחד מהבלתי ידוע. שואל שקלף זה עלה בקריאה חייב להכיר בעובדה שעולם חדש מחכה לו כל שעליו לעשות זה להסיט את וילון המסתורין מעל נפשו, ולהכיר את הצדדים המאתגרים של חייו. חשוב שיזכור כי החיים הם מחזוריות של התחדשות וכיליון.

כשם שהירח משקף את אור השמש, תת המודע משקף את המודע. כאשר תת המודע מטוהר בתהליך הסטת הווילון הוא הופך למראה צלולה המשקפת בבהירות את רצונות המודע בחייו של השואל. האדם נמצא במצב שבו הוא מעודד את עצמו להכיר גם את אותם צדדים לא רציונליים, אינטואיטיביים, מסתוריים בנשמה, יש חשיבות שיהיה להם מקום מודע בחייו של השואל. קלף הכוהנת הגדולה מייצג זמן ללמוד ולהכיר את תת המודע. ברגע שחוסר הוודאות והמסתורין הממלאים את חייו של השואל ייעלמו, עולמו הפנימי יפתח בפניו. הוא יהפוך לאדם שלם.

הקלף מייצג מצב של העדר תשובה השואל אינו מודע לכל ההיבטים של השאלה ששאל, הוא נמצא במצב של חוסר ודאות, לכן כמסר הקלף מבקש מהשואל לחקור את החששות ואת הפחדים שיש לו, מתוך הרגל החיים השואל צועד בדרך שנראית לו בטוחה. הקלף מביא בפניו את הצורך ללכת דווקא אחרי המסתורין של החיים ברגע שיגיעו התשובות מתוך פנימיותו של האדם יגיעו התשובות מהקלפים. ברגע זה כל שאלה שנשאלת מרמזת על סוד בחייו של השואל שעליו לחשוף ולהתאמת אתו.
חשוב לזכור זהו קלף של הארקנה הגדולה, המייצגת את עולם הרוח. הנשמה של השואל נמצאת במקום שרוצה להסיר את הווילון מעל המסתורין של חייו. עליו לשחרר את כל הידוע, ואת כל המוכר ולהרשות לעצמו בלי להיכנע לפחד, ומבלי להישאר במוכר ובידוע, לצלול אל מעמקי המסתורין.
error: